Rabu, Februari 19, 2014


Inilah masalahnya apabila kita suka sangat kutip 'Sampah ditepi jalan'. Penyudahnya, kita buat semak dalam rumah kita sendiri. Sekarang, baru la semua orang sedar yang sampah tu perlu dibuang.

Baru - baru ni, ada la Mangkuk Ayun tu melepaskan jawatan dia sebagai Bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri atas alasan kononnya Kerajaan tak komited nak bantu masyarakat India di Malaysia.

Kata Si Mangkuk Ayun tu, dia dah jumpa dengan YAB Perdana Menteri sebanyak 16 kali, tapi tak de satu pun hasil yang diperolehi. Maka sebab itu dia melepaskan jawatan dia sebagai Timbalan Menteri.

Tapi itu kata dia. Dia jumpa PM sebanyak 16 kali untuk apa? Semuanya untuk kepentingan diri dia sendiri je. Bukannya dia nak membantu menyelesaikan masalah masyarakat India di Malaysia ni.

Katanya, Si Mangkuk Ayun tu nak bolot semua peruntukan dari pihak Kerajaan yang telah dikhususkan untuk kaum India di Malaysia ni tanpa melalui saluran yang betul.
"Waythamoorthy ingin mengawal semua transaksi kewangan dan membelakangi kementerian-kementerian dan agensi kerajaan. Kerajaan tidak beroperasi sebegini. Apabila beliau tidak mendapat perkara tersebut, beliau berhenti dan menyalahkan Perdana Menteri," jelas Khairy dalam laman twitternya.
Nah!!! Untuk apa pulak dia nak bolot semua peruntukan tu jika bukan atas dasar kepentingan diri dia sendiri? Dia nak masyarakat India anggap diri dia sebagai 'Hero Tamil'. Itu je tujuan dia.

Hanya dengan cara itu, dia mampu dilihat sebagai 'Penyelamat' kepada kaum India yang ada di Malaysia ni. Dia hanya nak orang menghargai diri dia semata - mata. Bukannya dia ikhlas nak membantu.

Memang sebaiknya Si Mangkuk Ayun tu letak jawatan dan terus merempat di tepi jalan jika memang itu hasrat dia yang sebenarnya. Rakyat Malaysia ni pun tak perlu sangat pemimpin yang hanya memikirkan diri dia sendiri. Buat mengabihkan masa je!!! Tak mendatangkan faedah lansung!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. kerajaan BN sudah cukup matang kerana sebagai pemerintah sejak merdeka hingga kini. namun kematangan ini tidak disenangi banyak pihak dan seniur politik yg ada kerana PM isi SAMPAH dalam barisan kabinetnya, ahli yg layak tidak diberi keutamaan, morty sekor ni apa kelebihan daripada ratusan pendokong kerajaan yg begitu taat dan setia berkerja selaman ini????????????????????

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping