Rabu, Februari 19, 2014


Memang tidak dinafikan bahawa kenyataan yang dibuat oleh Kassim Ahmad dalam seminarnya baru - baru ini mampu mencetuskan kontroversi. Memang corak pemikiran dia konservatif.

Maka memang tidak hairan apabila PERKASA tampil dan mendesak agar pihak JAKIM menjalankan siasatan terhadap ucapan dan isi kandungan yang telah disampaikan.

Cuma yang kita hairannya ialah dengan tindakan sesetengah pemimpin PAS yang boleh diibaratkan 'Cakap Tak Serupa Bikin' bila diorang pun cuba nak tunjuk 'Hero' dalam isu yang sama.

PAS hanya berani buat desakkan sedemikian apabila ianya tidak ada kaitan dengan parti mereka sendiri. Sedangkan dikalangan puak - puak Pakatan tu pun ada yang berfikiran sama dengan Kassim Ahmad.

Nurul Halalkan Umat Islam Murtad???
Jika mereka berpendapat bahawa kenyataan Kassim Ahmad dilihat mampu merosakkan akidah umat Islam terutamanya dikalangan orang Melayu, bagaimana pula dengan kenyataan Nurul Izzah?

Apa yang pernah dilakukan oleh Si Nurul Izzah tu dulu pun lebih kurang sama jugak dengan tindakan yang dilakukan oleh Kassim Ahmad. Kenapa masa tu PAS tak bersuara?

Kenapa PAS tak buat desakkan kepada pihak berkenaan agar ucapan Si Nurul Izzah tu diambil tindakan yang sewajarnya? Malah mereka sendiri hanya mendiamkan diri.

Jelas, apa yang disebut oleh Si Nurul Izzah berkaitan dengan hak kebebasan beragama dikalangan orang Islam di Malaysia ni menentang hukum syarak. Tapi, boleh pulak PAS tutup mata.

Tak cukup dengan itu, malah tindakan PAS sendiri yang mengkafirkan sesama Islam tanpa alasan yang munasabah juga jelas satu tindakan untuk memesongkan akidah umat Islam di Malaysia.

Nah!!! Disitu buktinya yang PAS ni bukan pejuang Islam yang sebenar. Mereka hanya mempergunakan Islam demi kepentingan Politik semata - mata. Sebab itu diorang hanya mendiamkan diri.

Jadi, tak payah la pemimpin PAS macam Si Mahfuz Bean tu nak tunjuk pandai sangat. Hakikatnya, diorang jauh lebih jijik dari Kassim Ahmad yang memesongkan akidah secara terang - terangan dan tidak mengakuinya!!!

PS: Perlu diingatkan! Si Nurul Izzah ni turut dijemput sebagai panel dalam seminar yang diadakan bersama dengan Kassim Ahmad. Cuma 'last minute' dia tarik diri!!! PAS jangan buat - buat lupa pulak!!! (KLIK SINI) 
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Setidaknya, Kassim Ahmad tu ada Dr. Dia cakap pakai otak. Walaupun tersasar, dia buat kajian, membaca.

    BalasPadam
  2. Pada pendapat saya ini perkara yg konsisten terhadap parti tersebut.
    Saya tertarik pada satu rancangan tv 'caught red handed' yang disiar astro tidak lama dulu.

    Ia berkenaan pengurusan keselamatan dan kecurian runcit. Maka, saya berfikir dalam senario Malaysia, rasanya kes2 tersebut tentu hanya merupakan fitnah semata2....:)

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping