Rabu, Februari 19, 2014


Nampak gayanya, kemelut kepercayaan dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu masih lagi belum selesai sehingga satu keputusan yang sah dicapai secepat yang mungkin.

PAS nampak gayanya masih belum dapat menerima dan mempercayai puak - puak PKR tu secara menyeluruh dalam isu yang berkaitan dengan kedudukan Menteri Besar Selangor.

Mereka masih lagi meragui konsensus yang telah dicapai dalam Pakatan Haramjadah tu sebelum ini. Maka sebab itu desakkan demi desakkan mula diluahkan oleh pemimpin PAS.

Kali ini, ianya datang dari Pemangku Naib Ketua Dewan Ulama, Nik Zawawi merangkap bekas Setiausaha Majlis Syura PAS tu sendiri. Dia pun nampak gayanya masih skeptikal dengan keikhlasan PKR dalam isu tersebut.

Kata Nik Zawawi, pihak yang berkenaan perlu menghentikan sebarang spekulasi dan Polemik berkaitan dengan kedudukan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Bagi Nik Zawawi, isu tersebut tidak sepatutnya timbul berikutan konsensus yang telah dicapai dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sejak tahun 2008 lagi.
"Kita dalam Pakatan Rakyat dah bersetuju bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor dan sekarang ini kita tak bincang orang lain. Maknanya kita kekal keputusan untuk mengekalkan Menteri Besar Selangor yang ada," katanya.
Kalau dilihat dari satu sudut, memang cukup jelas bagi kita yang PAS ni masih lagi ragu - ragu dengan pendirian PKR berhubung isu tersebut. Jika tidak, kenapa pulak diorang masih nak tekankan mengenai polemik tu?

Apa yang pasti, buat masa ini PAS memang tidak dapat menerima sebarang perubahan yang dirancang oleh PKR untuk menggantikan Si Khalid Ibrahim selepas Pilihan Raya Kecil DUN Kajang tu nanti.

Itu membuktikan bahawa puak - puak PKR ni memang tak boleh dipercayai lansung. Malah dikalangan Pakatan Haramjadah tu sendiri pun masih ada yang skeptikal dengan kedudukan mereka.

Tapi, apa yang akan berlaku kelak belum pasti lagi. Sekarang diorang mungkin mempersoalkan mengenai isu tersebut. Lepas habis PRK Kajang, siapa tau ye tak.

Adakah diorang akan tetap bersama - sama Pakatan sekiranya PKR tetap mengambil keputusan untuk menggantikan Si Khalid Ibrahim tu dengan Si Ketua Penipu tu nanti?

Apa yang mampu PAS buat sekiranya perkara tersebut berlaku? Adakah diorang hanya sekadar mampu untuk buat bantahan dan kecaman semata - mata? Kalau setakat mengabihkan air liur je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Walaupun muka kena sepak dengan selipR pun PAS tetap akan bertenggek dgn PR jugak...tu baru dpt perintah negri belum lagi dpt Putarjaya...Mau hancusss Malaysia ni agak nya

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping