Khamis, Mac 27, 2014


Heh!!! Satu tindakan bijak telah pun diambil oleh Bekas Pengarah PKNS ni. Awal - awal lagi dia dah cuba mengelakkan diri dari terjerat dalam perangkap PKR.

Realitinya, pergelutan Kuasa dalam kepimpinan PKR di Selangor ni hanya melibatkan Si Khalid dan Si Azmin tu sahaja. Orang lain semuanya tak terlibat.

Tapi disebabkan kerakusan diorang ni nak kekal berkuasa, maka diorang paksa orang lain untuk turut serta biarpun diorang tak de kaitan dengan pergelutan kuasa tu.

Itulah yang terjadi di Kajang dimana rakyat bagi kawasan tersebut telah menjadi mangsa dan diheret dalam kancah perebutan Kuasa diantara mereka berdua.

Pilihan Raya Kecil DUN Kajang wujud bukan kerana nak selesaikan masalah rakyat. Sebaliknya sebagai satu langkah untuk menggugurkan Si Khalid Ibrahim tu.

Itu agenda sebenar dalam "Langkah Kajang" atau yang dikenali sebagai "Kajang Move". Perkara itu disahkan sendiri oleh puak - puak PKR tu secara terang - terangan.

Kali ini, bila pihak SelCAT memanggil kedua - dua mangkuk ayun tu untuk dihadapkan ke jawatankuasa, mula la ada yang cuba nak libatkan orang lain.

Mujur la Bekas Pengurus Besar PKNS tu bertindak bijak untuk tidak menjadi mangsa dalam konflik kepimpinan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. 

Kalau difikirkan secara logik, apa kejadah pulak dia nak kena bagi keterangan kepada SelCAT demi kepentingan peribadi pemimpin tertentu? Diorang sendiri pandai cari penyakit, sendiri selesai la!!! Jangan la nak menyusahkan orang pulak!!!
SHAH ALAM: Bekas Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), Datuk Othman Omar enggan memberi kerjasama dalam siasatan pendengaran awam Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat) mengenai pengguguran Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali daripada senarai ahli lembaga pengarah anak syarikat kerajaan negeri itu.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata perkara itu dimaklumkan Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Khusrin Munawi.

"Status perkembangannya ialah kita telah bincangkan dan Setiausaha Kerajaan Negeri (Datuk Mohammed Khusrin Munawi) masih meneruskan ushaha penyiasatan yang mana kita diberitahu kengganan Datuk Othman Omar, bekas Pengurus Besar PKNS untuk memberikan maklumat dan menyertai pendengaran dalaman negeri (Selcat)," Ujar Khalid semasa sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat exco, di sini, hari ini.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping