Selasa, Januari 26, 2010

Salam 1Malaysia.

Sinar harian hari ini memaparkan wajah sedih dan kecewa seorang Timbalan dengan pengurusan 'Syarikat Sdn. Bhd' nya. Di katakan oleh YB Azan Ismail sendiri bahawa beliau telah meletakkan jawatan sebagai Timbalan Pengerusi PKR Pahang dan juga Pengerusi Biro Keahlian PKR Pahang.

Ahli Parlimen Indera Mahkota itu juga turut meluahkan rasa kecewanya terhadap kepimpinan baru PKR Pahang sejak perlantikan Pengerusi yang baru iaitu Dato Fauzi, yang kononnya Ayam Tambatan DSAI di Pahang. (Baca blog saya yang terdahulu. Ada Video lagi mengenai penipuan dan pembohongan oleh Dato Fauzi ini.)

Menurut kata YB Azan Ismail, beliau tidak sanggup untuk menurut arahan 'Bos' barunya kerana ia jauh bertentangan dengan apa yang sepatutnya mereka lakukan. Selain tidak ada pembaharuan dan pentadbiran yang kurang cekap, beliau juga turut menyatakan:

''Saya tidak harus membiarkan pengurusan parti ditadbir urus sebagai satu perniagaan''.

Ini secara tidak lansung melakarkan kepada kita rakyat biasa, bahawa Parti Keadilan Rakyat, bukan sahaja di Pahang tetapi secara keseluruhannya tidak menumpukan perhatian dan dedikasi mereka terhadap Agama, Bangsa dan Negara. Bagi mereka, keuntungan melebihi segala-galanya. Terutama keuntungan peribadi. Jika mereka menang, mereka akan kata diri merekalah juara. Bukan rakyat. Itulah amalan sebenar mereka. Keuntungan hanya milik peribadi seseorang individu sahaja, bukan untuk semua. Jika buat program, maka pengerusi dapat nama. Yang buat kerja, sekadar buat kerja sahaja. Usaha mereka sedikit pun tidak dihargai. Entah-entah, ucapan terima kasih pun tiada. Siapa tahu.

Sedangkan terdahulu saya pernah memaparkan Video Pengerusi PKR Pahang yang secara terang-terangan, tanpa segan silu menipu ahli-ahli PAS di Bentong sewaktu Majlis Penutup Sambutan Jubli Perak PAS Kawasan Bentong. Beliau mengaku dihadapan khalayak ramai bahawa beliau sekarang merupakan ADUN Beserah. Kalau disemak semula, ADUN Beserah ialah Tuan Syed Mohammed Tuan Lonnik dari PAS. Dengan pembohongan seperti ini, masih lagi ada orang yang mahu menyokong beliau? Hairan dan ajaib penyokong Pakatan Rakyat ini. Mereka bukan sahaja pekak dan buta sahaja. Malah mereka juga bodoh dalam pertimbangan. Tetapi ironiknya, mereka rasa diri mereka bijak dan pandai.

YB Azan juga menyatakan bahawa sekarang, PKR Pahang turut mengamalkan 'Cah Keting' atau Pangkah memangkah sesama ahli. Namun teguran yang beliau luahkan selama ini tidak mendatangkan sebarang hasil.

Sedarlah, bahawa Parti Keadilan Rakyat ini ditubuhkan semata-mata untuk kepentingan individu sahaja. Tiada niat lain bagi mereka. Lihat sahaja sejarah penubuhan mereka sebagai bukti. Untuk apa lagi kita menyokong mereka ini?

Agenda utama mereka, di dalam Pahang semata-mata memburuk-burukkan Kerajaan Negeri dan Pentadbirannya. Mereka memperlekehkan usaha-usaha pembangunan yang dirancang serta yang dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri. Sedangkan mereka, satu apa pun tak buat. Tidak ada satu pun cadangan dari mereka yang boleh digunakan demi kepentingan rakyat mahu dari segi Agama, Bangsa dan Negeri. Bayangkan, bagaimana jika mereka yang memerintah nanti.

Adakah ini yang kita mahukan untuk anak-anak kita nanti? Adakah budaya memburuk-burukkan orang lain menjadi sebahagian dari budaya kita kelak?

Fikir-fikirkan lah.

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping