Selasa, Oktober 26, 2010


...Pok Nik Ketika Merasmikan Bangunan Baru PAS...

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Kalau bercerita mengenai pembinaan projek Menara Warisan Merdeka bukan main lagi mereka menghentam Kerajaan. Dakwaan mengatakan ianya bakal merugikan duit rakyat dan membazir mereka lemparkan kepada Kerajaan.

Walaupun sudah diterangkan bahawa pembinaan menara itu akan dikendalikan sepenuhnya oleh Permodalan Nasional Berhad, mereka masih menidakkannya. Masih lagi mereka menuduh Kerajaan macam - macam.

Malah ada tuntutan agar perbelanjaan sebanyak RM 5billion itu disalurkan kepada perkara lain yang lebih mengutamakan rakyat. Ada juga yang menyamakan pembinaan itu seperti bangunan Burj Al Dubai kerana akhirnya bangunan itu akan jadi milik orang lain.

Tetapi tidak ada pula orang yang pertikaikan PAS sewaktu mereka mengumumkan pembinaan bangunan baru mereka di Jalan Raja Laut. Majlis yang diadakan secara 'gilang gemilang' itu sedikit pun tidak mendapat reaksi dan persoalan dari Kerajaan mahupun UMNO dan Barisan Nasional.

Soalnya, dari mana mereka dapat duit untuk membina bangunan tersebut? Sudah tentu duit atau dana untuk membina bangunan itu datangnya dari ahli PAS yang juga rakyat.

Kenapa guna duit rakyat?

Kenapa tidak duit yang ada itu digunakan untuk kebaikan rakyat dan disalurkan agar kebajikan rakyat terbela?

Kenapa tidak ada sebarang pungutan suara yang dilakukan dalam laman sosial Facebook mengenai pembinaannya?

Janganlah hanya retorik bila mempersoalkan apa yang orang lain mahu buat. Sebaliknya kaji diri sendiri dahulu sebelum mempertikaikannya. Jangan jadi paku dulang, paku serpih. Mengata orang, diri sendiri yang lebih. Yang malunya nanti diri sendiri. Wallahualam.

Fikir - fikirkan lah.
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. halalku...harammu...

    BalasPadam
  2. betui tu...ahli pas sendiri banyak yg merempat. tak cukup makan....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping