Jumaat, Oktober 22, 2010


Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Perkara yang membezakan manusia dengan iblis adalah akal dan fikiran. Demikian fitrah manusia yang dijadikan Allah S.W.T sebagai Khalifah dimuka bumi ini. Atas sebab itulah, iblis enggan tunduk kepada ciptaan Yang Maha Esa itu. Selain daripada Adam A.S. diciptakan dari tanah dan dianggap tidak mulia seperti iblis. Walaupun dalam hujahnya, Iblis menyatakan bahawa manusia ini hanya akan membawa binasa diatas muka bumi kelak, namun Allah S.W.T maha mengetahui.

Maka jika difikirkan dengan dalam mengenai asal usul kewujudan manusia ini, adalah wajar bagi kita manusia biasa menggunakan akal kita sebagai pemandu arah dalam kehidupan seharian. Oleh yang demikian, gunakanlah akal dan fikiran itu untuk menentukan hala tuju kita dimasa akan datang.

Jangan jadi Iblis yang hilang akal dan hanya tahu memusuhi manusia sahaja. Jangan kita bersikap serba tahu diri sedangkan ada juga perkara yang kita tidak pasti sebenaranya.

Demikian yang disarankan oleh YAB Dato' Sri Haji Adnan dalam sesi bertemu dengan ahli - ahli serta perwakilan UMNO Bahagian Bentong hari ini. Beliau menegaskan bahawa ilmu itu penting bagi setiap manusia yang ingin berjaya dalam kehidupan mereka.

Tambah beliau lagi, gelaran, nama dan pangkat tidak membawa erti dan makna dalam kehidupan. Malah jauh sekali ia dapat mempengaruhi kehidupan manusia biasa yang perlu bertaqwa kepada Allah S.W.T. Maka hendaklah kita senitasa mensyukuri nikmat yang Allah S.W.T kurniakan kepada kita agar kita sentiasa beroleh keredhaanNya. Wallahualam.

Fikir - fikirkan lah.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping