Selasa, Februari 08, 2011


Alahai. Kenapa la puak - puak Parti Angguk Saja ni tak reti bahasa. Biasanya kalau dah banyak kali kena balun, diorang jadi bijak sikit bila nak keluar kenyataan.

Tapi kalau dah dasar bebal tu, bebal jugak la nampak gayanya. Mungkin itu penyakit kronik yang sedang dihadapi oleh mereka agaknya ye? Dah mula berjangkit kat Ketua DPP Perak pulak dah katanya.

Dulu masa mula - mula timbul Krisis di Mesir, sibuk tuduh Kerajaan lembab ambil tindakan. Tindakan diorang tu kira cekap sangat la konon, buat blog. 


Tak cukup dengan tu, dibantainya buat demonstarsi jalanan. Usung la anak beranak. Lepas tu bergaduh dengan polis. Entah apa tujuan diorang buat kerja tak berfaedah tu entah la. Menda objektifnya? Dapat selesaikan masalah ke dengan cara macam tu?

Dah Kerajaan ambik tindakan hantar kapal terbang nak bawak balik pelajar serta rakyat Malaysia yang terperangkap di Mesir, dibantainya pulak tabur fitnah kata wujud diskriminasi. 

Konon diorang kata misi bantuan tu hanya mendahului orang yang mempunyai latar belakang serta menyokong parti tertentu. Ada maklumat la konon.

Bila tak jadi fitnah tu, diorang buat pulak cerita lain. Kata penerbangan bantuan tu kena bayar tiket dengan harga yang mahal. Puas pulak Perdana Menteri kena jawab kata semuanya ditanggung Kerajaan.

Sekarang ni bila kumpulan pertama pulang, dah terang - terang kebanyakkannya anak - anak puak - puak diorang jugak. Itu pun tak de yang ikhlas ucap terima kasih pada Kerajaan.

Ni timbul pulak isu siapa nak tanggung pelajar pergi ke Mesir semula pulak. Apa bangang sangat diorang ni? Tak dengar berita ke? Tak baca laporan ke?

Kan Universiti di Mesir dah maklum. Diorang tutup operasi paling lama setahun. Paling awal bukak 6 bulan. Yang diorang dok sibuk pertikai perkara tu buat apa? 

Tak puas hati lagi ke tabur fitnah? Sebab semua fitnah yang dilemparkan semuanya tak menjadi, maka diorang timbulkan fitnah baru.

Apa nak susah. PAS kan rajin kutip derma, ambik duit rakyat terang - terangan. Jadi buat la kutipan derma dari sekarang. Banyak boleh dapat. Sempat la sementara menunggu pihak Universiti tu bukak semula. 


Daripada diorang asyik dok buat kerja yang jelas mengabihkan masa dan tak berfaedah tu. Ini tidak. Cakap pandai. Buat semuanya tak reti. Asyik nak mengharapkan orang lain je kejenya. 

Bila orang dah bantu, banyak pulak bunyinya. Macam - macam pulak dipersoalkannya. Bukan tahu nak bersyukur dan berterima kasih. Macam ni nak membela rakyat? Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. PAS ini patut diharamkan sahaja. Banyak masalah kepada perpaduan Islam. Pada mereka fitnah itu macam buat cerita lawak. Sekejab orang ketawa lepas tu hilang. Sedangkan fitnah itu ibarat pedang yang tajam yang boleh membunuh. Sebab itulah Rasullullah s.a.w pernah bersabda yang bermaksud "Siapa yang datang kepada kamu sedangkan kamu semua bersatu dibawah seorang pemerintah, ia ingin melakukan penderhakaan maka hendaklah ia dibunuh". Perbuatan mencabar dan membuat fitnah terhadap pemerintah sehingga menyebabkan perpecahan dalam masyarakat dan boleh melemahkan umat Islam, merupakan kesalahan yang berat dalam agama. Fikir-fikirkanlah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping