Isnin, Mac 14, 2011


Ini satu amaran yang dikeluarkan berikutan letupan Loji Nuklear di Fukumi Jepun awal pagi tadi jam 4.30 pagi.

Jika keadaa cuaca pada hari esok dilaporkan hujan, seluruh rakyat Malaysia dinasihati agar tidak keluar dari rumah masing - masing.

Jika berada diluar, adalah juga juga dinasihatkan agar memakai pakaian hujan yang lengkap kerana letusan Loji tersebut membawa bencana tersendiri.

Ia dijangka menyebabkan hujan asid yang boleh menyebabkan kelecuran pada kulit, keguguran rambut dan turut mengakibatkan kanser pada individu tertentu.

Oleh yang demikian, Jepun turut menasihatkan Negara - Negara Jirannya termasuk Malaysia untuk mengambil langkah berjaga - jaga ini.

Tak salah kalau kita berhati - hati dan mengikut nasihat tersebut. Tapi jangan pulak panik tak tentu pasal.

Takut jadi macam Ketua Penipu Rakyat tu je. Panik tak tentu arah, sampai nak bagi DNA pun takut. Konon ada hati nak jadi Perdana Menteri. Ceit!!! Pigidah!!!

3 ulasan:

  1. Kenapa pula negara jiran harus menanggung risiko pendedahan terhadap hujan asid? Bukankah perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku? Bukankah perkara seperti ini boleh dan wajib dicegah? Dan akhirnya apakah hak rakyat di negara jiran kalau hujan asid benar-benar berlaku? Saman?

    BalasPadam
  2. amaran tipu.. palsu.. lain kali sebelum copy paste tu.. semak dulu betul ke tidak.. pigidah

    BalasPadam
  3. yeke tipu?sejauh mne kbnrn berite ni??

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping