Rabu, Mac 02, 2011


Kalau Semut jadi Datuk Ahmad Bin Maslan ni, awal - awal lagi Semut akan 'surrender' dari nak menjaga Felda ni.

Jemu sebab asyik kena bagi penjelasan yang sama berulang kali ke mana sahaja yang beliau pergi. Tapi tak de orang pun yang dengar apa yang dia jelaskan.

Nak pulak kalau orang yang diperjelaskan itu dari kalangan puak - puak Pembangkang. Lagi la cepat Semut 'fed-up'. Dah jenis pekak, nak buat macam mana.

Itu je satu benda yang Semut 'respect' pada Datuk Ahmad Maslan ni. Dia tak jemu memberi penerangan kepada warga Felda kerana menjaga amanah yang telah diberikan kepada beliau.


Semalam beliau berada di Jengka 22. Memberikan penerangan dihadapan hampir 200 orang peneroka dikawasan Felda tersebut yang berada diatas pagar.

Antara lain yang beliau jelaskan ialah mengenai Felda Plantation dimana hampir 1/3 tanah yang dimiliki oleh institusi itu terletak di Negeri Sabah.

Maka jika puak - puak Pakatan Pembangkang berhajat nak memberikan tanah tersebut semuanya kepada anak Generasi Kedua, mereka harus bersiap sedia untuk berpindah ke Negeri Di Bawah Bayu itu.

Itu pun kalau rakyat Negeri Sabah tu tak mengamuk terlebih dahulu kepada mereka sebab dah tentu diorang pun nak tanah tersebut. Dah tentunya ianya milik mereka.

Itu la masalahnya dengan puak - puak Pembangkang ni. Nak tuntut benda yang bukan - bukan. Tak pernah nak fikir lansung pasal benda - benda macam ni. Cakap main ikut sedap mulut dia je.

Yang dia tau, ajak anak - anak Generasi Felda jadi pemalas dan suka mengharap bantuan orang lain je kerjanya. Bukan nak suruh diorang usaha sendiri!!! Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. JAGALAH KESUCIAN SEMUA RUMAH-RUMAH ALLAH DISEPANJANG PRK

    • Kepada semua pihak yang berkuasa tempatan kawasan yang berlangsungnya PRK dan kawasan sekitarnya (seperti Majlis Agama Islam, Mufti, Kadhi, JKKK, RELA, J/K Masjid & Surau, Ketua-ketua Kampung, Peghulu, Majlis Daerah, POLIS, Persatuan Belia dan sebagainya.

    • Saya, selaku pemerhati bebas setiap PRK menyeru semua pihak bergembeling tenaga untuk mengawal segala Masjid, Surau atau Madrashah dari dijadikan puast penempatan gelandangan sempanjang berlangsungnya PRK.

    • Dalam beberapa PRK yang lepas, saya mendapati ramai golongan gelandangan bermehrajalela mendiami RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai pusat gelandangan mereka. Kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH dicemari dengan kelakuan-kelakuan buruk mereka sepanjang mereka bergelandangan di RUMAH-RUMAH ALLAH.
    • Mereka sesuka hati merokok, menjamu selera, berbual kosong dengan kuat, berpakaian kurang sopan (memakai tuala mandi keluar masuk RUMAH-RUMAH ALLAH, mengganggu ahli kariah untuk beribadat, mengotori bilik air dan dewan wuduk (sehingga ada yang menjadikan dewan wuduk tempat mandi), menganggu jema'ah wanita dan sebagainyan.

    • Mereka sesuka hati menjadikan RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai HOTEL PERCUMA mereka dengan alasan mereka adalah musafir fi'sabillillah. Mereka ini sebenarnya bukan musafir fi'sabillillah tetapi gelandangan dari parti-parti politik yang berjuang untuk kelangsungan parti politik mereka.

    • Mereka juga tidak segan - silu menghalau J/K RUMAH-RUMAH ALLAH yang mengingatkan mereka supaya menjaga kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH.

    • Sekian sahaja harapan saya semoga semua musafir yang menumpang munaikan kewajipan bersolat di RUMAH-RUMAH ALLAH dapat beribatat dengan khyusu’.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping