Jumaat, April 29, 2011


Episod kekecohan di Masjid Amru Al - As, Sentul petang tadi telah membangkitkan persoalan utama ini. Di mana Pemuda UMNO dan Barisan Nasional?

Kalau ikutkan kata Anwar, pendedahan video tersebut adalah senjata terakhir yang terpaksa digunakan untuk UMNO - BN kekal berkuasa.

Tapi dimana mereka sewaktu kejadian yang berlansung didalam Masjid itu berlaku? Kenapa tak nampak pun kelibat mana - mana pemimpin UMNO dan BN di Masjid tersebut?


Bukan setakat Pemuda UMNO - BN je yang tak de. Pemuda PAS pun tak nampak. Kenapa Nasarudin Tantawi tak hadir sekali?

Yang nampak ramainya hanya golongan puak - puak yang nak menegakkan benang yang basah tu sahaja. Diorang yang beria - ia buat kecoh tadi.

Siap solat dua Imam lagi. Mazhab mana dia pakai yang membenarkan satu solat dua Imam ni? Ikut sesuka hati mak bapak dia je.


Ini dah jelas terbukti menyimpang dari ajaran Islam yang sebenar. Sapa ajar diorang solat dua Imam? Bab itu pun diorang buat mainan Politik ke?

Apa pulak pandangan PAS dalam hal ini? Dah jelas puak - puak Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang dipimpin oleh Sam Ketot ni dah mencemar kesucian Masjid. 

Takkan PAS nak berdiam diri dan hanya ambik pendekatan tunggu dan lihat je. Itu ke yang dimaksudkan menegakkan Syiar Islam?

Yang puak - puak AMK tu pun pening. Buat apa diorang beria - ia nak halang Datuk Eskay tu dari angkat sumpah Mubahalah ni? Diorang bukan terlibat dalam majlis tu.

Datuk Eskay tu tak sebut pun, kalau ingkar sumpah dan berdusta dengan apa yang dia buat, dia sedia menerima laknat dari Allah S.W.T.

Ada dia sebut nama Anwar Ibrahim turut serta untuk menerima laknat tersebut? Mana ada. Ada dia sebut nama Sam Ketot? 

Jadi apa tengkoraknya yang diorang buat kecoh dalam Masjid tu? Buat demo diluar Masjid tak cukup ke sampai kena masuk dan mencemarkan kesucian dalam ruang solat?


Ini ke dasar yang hendak diterapkan dalam jati diri anak - anak muda oleh puak - puak AMK ni? Dasar yang main langgar apa yang ada.

Baik la diorang ajak anak - anak muda tu rajin datang ke Masjid dan beramal ibadah daripada buat benda yang tak de manfaat macam ni. Dapat jugak Pahala.

Tapi kalau dah Ketua AMK tu pun cetek ilmu agama nak buat macam mana. Lu orang tanggung la sendiri!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Pemuda UMNO sibuk tengok video.., Pemuda PAS tengah belek kitab kuning untuk cari doa tolak bala.. Hahahahaha....

    BalasPadam
  2. Yang sebenarnya puak merekalah yang terdesak...AMK tu takut hilang kuasa jika PKR bungkus...Itu bukan perjuangan tulin...

    BalasPadam
  3. kan PM dah kata ini bukan ada kaitan dengan UMNO wat apa nak sibuk biar lah beruk2 tu je yang beraksi.

    BalasPadam
  4. Kene tambah sedap sikit cete diatas bro, Imam palsu yg dibawa oleh PKR sebelum angkat sumpah dan dia siap bagi tazkirah tu nama dia shamsul firdaus a.k.a Imam (penyokong tegar PKR). Dia ni belajar pun tak abis masa kat Jordan. Boleh la tanya kekawan dia yang sama belaja di Universiti Ahlul Bait Jordan. Balik Malaysia tak abis belaja dan tak lulus pun di Jordan. Cam ne leh jadi Ustaz ni...Ni la Ustaz yang sesat lagi menyesatkan....

    BalasPadam
  5. Bodohlah kau org nie, nie bukan masalah UMNO pi lah mampus, apasallak umno nak ambil bahagian.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping