Isnin, Mei 09, 2011



Semut mintak maaf. Bukan Semut sengaja lupa pada janji yang Semut buat awal pagi tadi. Tapi disebabkan Musibat Si Ketua Penipu Rakyat tu punya pasal, maka terpaksa la tergendala seketika.

Semut nak mengenegahkan satu cerita menarik mengenai Pakatan Pembangkang yang KONONNYA mempunyai hubungan akrab tu. Cerita ni terbalik sikit dari biasa.

Puak - puak Haramjadah ni sebenarnya main wayang je dengan menipu rakyat. Diorang berlakon kononnya perhubungan mereka didalam Pakatan Pembangkang tu berjalan lancar.

Sebenarnya, sesama diorang pun tak boleh diharap sangat. Sesama diorang pun diorang main tikam belakang jugak. Lepas tikam, diorang sorok tangan masing - masing.

Contoh yang jelas berlaku di Sarawak apabila perhubungan PKR dan DAP retak disebabkan mereka berebut jawatan Ketua Pembangkang di dalam Dewan Undangan Negeri.

Itu baru jawatan Ketua Pembangkang, dah macam kucing dengan anjing. Belum Ketua Menteri lagi. Kalau Ketua Menteri, mau ada ADUN yang mati rasanya.

Tapi bukan setakat di Sarawak je berlaku kepincangan dalam Pakatan Pembangkang ni. Di Semenanjung pun lebih teruk dari itu.

Demi untuk mengalih perhatian rakyat dari isu video seks dan kepincangan yang berlaku di Sarawak, mereka sanggup mencipta polimik dengan mengembar - gemburkan isu agama.

Tak ke bangsat strategi yang digunakan oleh Pakatan Haramjadah ni? Dah memang dasar diorang ni jenis musibat, nak buat macam mana, ye tak?

Tapi bertambah bangsatnya ialah apabila diorang timbulkan polimik tersebut, mereka biarkan sahaja DAPigs yang menghadapi serangan dari pihak pro BN secara bersendirian.

PAS dan PKR hanya berpeluk tubuh dan melihat DAPigs terkontang - kanting dibalun kiri dan kanan. Mungkin diorang tak nak 'pikul biawak hidup', sebab itu diorang lepas tangan.


PAS dan PKR hanya jadi batu api sahaja untuk menghangatkan lagi keadaan. Tapi diorang tak masuk campur lebih - lebih, takut nanti pengikut - pengikut pertikaikan diorang pulak.

Nak tak nak, apa yang DAPigs boleh buat ialah mempertahankan diri sendiri dengan menyalahkan Utusan. Padahal pihak yang pertama sekali timbulkan isu tu bukan Utusan, tapi beberapa orang blogger. Sepatutnya blogger tu yang jadi sasaran.

Tapi sebab dah tak de 'poin't untuk diorang nak balun blogger tu, diorang alihkan perhatian kepada Utusan agar keadaan lebih hangat. 


Semua ini mereka lakukan agar diorang dapat sembunyikan kepincangan yang sedang melanda Pakatan Pembangkang tu dari padangan mata rakyat.


Jadi dah jelas bahawa dalam Pakatan Pembangkang tu, tak de satu pun yang boleh dipercayai. Sesama diorang pun diorang main belakang. Macam mana diorang nak menerajui Negara ni dimasa akan datang?


Dah la tak de jaminan yang diorang mampu bekerjasama dengan baik, kerjanya asyik menipu rakyat je. Macam dah tak de kerja lain. Itu pun ada hati nak ganti Kerajaan BN konon! Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping