Selasa, Mei 31, 2011


Mak ai!!! Lain macam betul Anak Emas Kesayangan Si Anugay ni ye. Boleh pulak dia mimpikan orang lain masa dia tidur sebelah suami dia??? Patut la dia tersenyum meleret je ni.

Dah la tu. Orang yang dimimpi - mimpikannya pulak bukan sebarangan orang. Dia mimpikan Sultan Melaka tu. Fuh!!! Dahsyat!!!

Hakikatnya, Si Nurul Izzah ni mula menampakkan wajah dia sebagai seorang penderhaka. Adakah dia nak kata bahawa Sultan yang ada sekarang tidak setanding dengan Sultan Melaka?

Adakah dia nak maksudkan bahawa Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agung Malaysia ni tak layak jadi pemerintah?

Nampak sangat la dia nak mempertikaikan Raja - Raja Melayu yang ada di Malaysia ni sebenarnya. Itu sebenarnya dia buat rencana tersebut.

Apa, dia ingat kalau sistem Negara ni masih lagi menggunakan sistem Melaka, dia masih boleh jadi wakil rakyat ke? Baik balik pergi kaji sejarah dulu la. Jangan main hentam kromok je buat rencana.

Kalau ye nak berpolitik pun, agak - agak la. Jangan la jadi penderhaka pada Sultan sendiri. Dah la bangsa pun dia khianati dengan menyebarkan dakyah - dakyah pembohongan. nak jadi pembela rakyat konon!!! Ceit!!! Pigidah!!!

Ps: Nanti kita sambung cerita pasal Lynas. Banyak lagi isunya ni. Tak cukup tanah la Si Fuziah tu nanti dibuatnya. Hehehe...
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Sultan sekarang berani ke mengaku dieorg lagi hebat dari Sultan zaman dulu?

    BalasPadam
  2. Itu la..budak2 kecik mcm Nuyul Izah ni mana la tau perbezaan antara Constitutional Monarch (Raja Berpelembagaan) dan Raja yang berkuasa mutlak zaman dulu. Kuasa sebenar kini di tangan rakyat.

    Entah-entah Perlembagaan Malaysia pun dia tak tau. Kalau di bawah Sultan Melaka zaman dulu dia hengat dia dan bapak dia tu boleh ikut mulut celupar yg dia org amalkan sekarang?..

    ..Boleh mimpi la.... mimpi la lagi Nuyul..hehehe

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping