Isnin, Jun 20, 2011


Ini satu persoalan yang masih tidak dapat dijawab atau dijelaskan sama ada oleh PAS atau DAPigs sendiri. Sampai hari ini, mereka masih mendiamkan diri.

Persoalannya, adakah DAPigs lebih cerdik dalam bab - bab agama daripada PAS yang KONONnya memperjuangkan Islam itu?

Kalau kita lihat, sejak mereka memegang tampuk pemerintahan Negeri - Negeri Pakatan seperti di Pulau Pinang dan Selangor, DAPigs yang lebih banyak mengeluarkan arahan.

Nak pulak kalau ianya mengenai agam Islam. Sebagai contoh, di Selangor. Isu rampasan arak yang dilakukan oleh Exco Hal Ehwal Agama, Datuk Dr. Hassan Ali dulu.

Siapa yang keluarkan arahan kepada Datuk Dr. Hassan Ali agar ianya dipulangkan semula kepada peniaga - peniaga tersebut kalau bukan DAPigs?

Sedangkan, apa yang dilakukan oleh Datuk Dr. Hassan Ali tu dah mengikut apa yang disyariatkan dalam Islam untuk tidak menjual arak dalam kawasan majoriti penduduk Islam.

Namun malangnya, ada dikalang Pemimpin PAS sendiri yang menyokong DAPigs dalam isu tersebut. Tak kurang jugak mereka yang hanya berdiam diri seperti mengiyakan tindakan itu.

Itu satu hal. Kalau di Pulau Pinang pulak, persoalan yang sama jugak boleh dibangkitkan. Kenapa Kerajaan DAPigs tidak melantik wakil daripada kalangan pemimpin PAS menjadi Exco Agama sedangkan parti itu jelas memperjuangkan Islam (kononya)?

Perkara ini diakui oleh Si Biawak Guan Eng tu sendiri. Tapi dia sendiri pun tak lantik wakil dari Parti Angguk Saja tu dalam barisan exco dia, kenapa?

Adakah PAS di Pulau Pinang kurang Islamnya dari PAS di Negeri - Negeri lain sehingga mereka tak layak menjadi Exco Hal Ehwal Agama Islam di Pulau Mutiara itu?

Nampak sangat Si Lim Guan Eng ni sebenarnya hanya memuji PAs didepan Wali Terompah tu sahaja untuk mengambil hati pengikut - pengikut PAS.

Padahal dalam hakikat sebenar, dia cukup menyampah dengan puak - puak PAS ni. sebab itulah dia bagi jawatan Exco Agama tu pada orang lain yang bukan dari kalangan PAS sendiri.

Walau apa pun, PAS jugak la yang bodoh sebab percaya sangat dengan puak - puak DAPigs ni. Maklum la, puak - puak Parti Angguk Saja la katakan. Apa orang suruh, dia anggukkan aje!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping