Isnin, Jun 06, 2011


Ni perkembangan terkini mengenai perbicaraan kes liwat yang dilakukan oleh Anwar terhadap pembantu khasnya, Mohd Saiful Bukhari.

Selepas tiga minggu kes tersebut ditangguhkan, hari ini perbicaraannya diteruskan lagi yang turut menyaksikan pihak pembelaan memohon untuk melucutkan Hakim sedia ada.

Pada 16 Mei yang lalu, mahkamah telah menetapkan hari ini bahawa tertuduh, Anwar Ibrahim diminta membela diri kerana wujudnya Prima Facie dalam kes tersebut.

Walaubagaimana pun, pihak pembelaan dilihat sengaja nak melengah - lengahkan masa dengan memberikan alasan yang remeh temeh seperti ini:

Tak diorang ni tak de lain, melainkan untuk melewat - lewatkan perbicaraan semata - mata. Dalam erti kata lainnya, buat mengabihkan masa je sebenarnya.

Siapa yang Karpal nak pertikaikan sekarang ni? Dia nak salahkan Hakim Mahkamah atau saksi utama dalam kes ni? 

Kalau tengok balik kenyataan Si Karpal Singki Pecah ni, dia nak kata Hakim buat keputusan yang salah sebab menyatakan bahawa keterangan yang diberikan oleh Mohd Saiful itu benar.

Disebabkan keterangan Si Saiful tu la maka kes ni wujud Prima Facie. Jadi pihak pembelaan kena buktikan sebaliknya. Apa lagi yang nak dipertikaikan oleh Karpal Singki Pecah ni?

Adakah dia mempertikaikan tahap kredibiliti saksi utama dalam kes tersebut? Atau dia sendiri yang nak jadi saksi? 

Maklum la, dia sendiri pun pernah kata dia ada bukti Anwar meliwat dulu kan. Jadi kenapa tidak dia sendiri yang jadi saksi dan bagi keterangan dengan mengangkat sumpah, ye tak?

Jangan setakat cakap je pandai. Bila suruh buat, dia buat - buat tak tau pulak. Pertikaikan orang tau, tapi bila kena batang hidung sendiri, mula songeh muka. 

Memang betul - betul Musibat la Si Karpal Singki Pecah ni. Macam tu pun ada hati lagi nak jadi pemimpin? Ceit!!! Pigidah!!!

1 ulasan:

  1. ..janganlah marah sangat sama itu Mr Karpal..dia loyer manyak pandai..kalau tidak masakan Hj Hadi dah buat U-Turn..TOLAK NEGARA ISLAM AMBIL NEGARA BERKEBAJIKAN..Tolak "Fatwa Hj Hadi" ambil Fatwa Mahathir..heheheheh mana PAS nak letak muka sikalang..setakat nak buat negara tu dah lama UMNO-BN buat..dah lama ditubuhkan Jabatan Kebajikan Masyarakat..mungkin dah ramai anak beranak Hj Hadi dan Nik Aziz yg dah dapat bantuan kebajikan masyarakat..bonggok betui puak-puak ni...

    Loteri Kebajikan Masyarakat

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping