Rabu, Jun 08, 2011


Kelakar. Memang kelakar. Puak - puak Parti Angguk Saja ni memang patut sangat masuk rancangan Maharaja Lawak sebab pemimpinnya semua macam badut.

Lawak yang diorang buat lagi hebat daripada lawak yang ada dalam rancangan terbitan Astro Warna tu. Nak pulak dengan adanya Timbalan Presiden yang baru ni.

Ada ke dia kata gerakan ke arah Negara Kebajikan ni dilaksanakan untuk mendapatkan keampunan Tuhan?

Kata dia, PAS sekarang ni mencanangkan slogan PAS ganti UMNO adalah untuk menerima - pakai Piagam Madinah pada akhirnya.

Wah! Hari tu kata buat Negara Kebajikan ikut nas Al - Qur'an dan penubuhan Negara Islam tak ada disebut pun dalam nas Al - Qur'an. Kali ni diorang nak kata perjuangan Negara Islam tu tak ikut Piagam Madinah pulak?

Jadi memang patut sangat la diorang nak menegakkan Negara Berkebajikan sebab diorang banyak buat dosa kerana banyak sangat perkara yang diorang buat tak mengikut kehendak syariat Islam.

Lepas tu ada hati pulak lagi nak kata diorang tak dominan sebab diorang menang sedikit. Kalau menang banyak, kata dia, PAS akan jadi dominan.

Nampak sangat dia nak menegakkan benang yang basah je sebenarnya. Kenapa susah sangat dia nak mengaku kata PAS memang menjadi keldai tunggangan DAPigs je?

Tak payah la susah - susah buat alasan yang bukan - bukan. Tak de maknanya kalau PAS menang banyak pun. Diorang takkan mampu nak melawan cakap DAPigs.

Persoalannya, kenapa PAS tak menang banyak? Sebab keseluruhan rakyat sekarang dah menolak kepimpinan serta perjuangan meraka. Nak pulak sejak mereka gugurkan perjuangan Negara Islam.

Sekarang, lagi ramai orang yang menolak Parti Angguk Saja tu sebab mereka sendiri tak konsisten dalam perjuangan. Itu hakikat yang jelas dan tidak dapat dielakkan.

Kalau sekarang diorang tak menang banyak, adakah dulu diorang pernah menang banyak? Tapi kenapa pada ketika itu, PAS boleh jadi Ketua Pembangkang dalam Parlimen?

Dah jelas dan nyata bahawa PAS ni memang tak mampu nak menentang keputusan dan ketetapan yang dibuat oleh DAPigs. Di Pulau Pinang pun, diorang hanya mampu jadi pemerhati.

Kenapa diorang tak bangkit menentang kezaliman rejim DAPigs yang merobohkan rumah - rumah orang Melayu di Pulau Mutira tu? Adakah diorang jugak dah jadi 'Syaitan Buta'?

Di Selangor, kenapa diorang tak bangkit membantah tindakan Ronnie Liu sewaktu isu rampasan arak tu timbul padahal bilangan diorang sama banyak je kat Selangor?

Sudah la Mat Sabun oi! Asyik nak menipu rakyat je kerjanya. Cuba jelaskan dulu kepada rakyat kenapa dia panggil Anwar Al - Juburi pada tahun 1997 dulu. 

Rasanya, itu lebih baik dari dia asyik nak menegakkan benang yang basah. tak payah la dia susah - susah nak cipta alasan dari membicarakan perkara yang lebih penting. Rakyat Malaysia ni bukan bodoh sana=gat macam dia!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Sapa tu Mat Sabun

    BalasPadam
  2. Nak buat hukum hudud konon. Kena tengking dgn anak babi dah terkincit.

    PAS cuma tahu arah kerajaan buat itu ini, kalau tak, jatuh hukum kafir! Tapi sekarang sudah tukar slogan negara kebajikan nampak. Mana pergi negara islam yang dilaung2kan sehingga terjadi Peristiwa Memali dulu? Sia-sia lah pengorbanan Ibrahim Libya & komrad2nya - dilucut status mati syahid kepada mati katak.

    Hanya mereka2 yang terminum air basuh berak Hadi saja yang akan terus berjuang menegakkan negara Kebajikan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping