Selasa, Ogos 02, 2011


Itu sahaja benda yang penting dalam empat tuntutan yang disarankan oleh Punahsihat DAPigs ni sebenarnya. Yang lagi 3 tu semua wayang belaka.

Tapi sebelum dia menyatakan tuntutan tu, dia membebel la pasal benda lain. Cerita la pasal kredibiliti la, pasal mohon maaf la, itu la, ini la.

Nak cerita pasal kredibiliti menda kejadahnya kalau kredibiliti diorang sendiri pun turut dipersoalkan oleh rakyat secara keseluruhannya?

Diorang memang dah sah terima rasuah, tapi tak nak mengaku. Sebaliknya, diorang salahkan pihak SPRM kerana tidak memainkan peranan utama dalam membenteras rasuah.

Bukan apa. Diorang takut perkara yang sama menimpa salah seorang dari pemimpin mereka terlibat dalam gejala tersebut.

Kalau tidak, kenapa diorang tak nak dedahkan mengenai salah laku ADUN - ADUN diorang yang terang - terang buat kerja haramjadah tu?

Sebagai contoh, kenapa diorang tak kenakan tindakan disiplin terhadap Ronnie Liu bila Pembantu Khasnya didapati bersalah menyalahgunakan kepala surat dan cop rasmi?

Kenapa parti tu tak nak melaporkan perkara tersebut kepada SPRM sebaliknya hanya menerima tindakan daripada Kerajaan Negeri sahaja?

Pembantu khas tu kena tindakan, tapi Si Ronnie Liu terlepas. Adakah itu kredibiliti yang nak ditunjukkan oleh DAPigs ni sebenarnya? 

Adakah itu yang dimaksudkan dengan Akauntabiliti yang KONONnya menjadi amalan mereka? Sama juga isunya dengan TBH.

Padahal dah terang - terang ADUN Seri Kembangan tu terlibat dalam aktiviti rasuah, maka sebab itulah TBH dipanggil oleh pihak SPRM. Kenapa diorang diamkan saja cerita tu?

Itu sahaja sudah cukup untuk membuktikan bahawa semua cakap - cakap mengenai Kredibiliti ni hanya wayang nak tutup tuntutan mereka terhadap Ordinan Darurat itu sahaja.

Kalau ordinan tersebut dimansuhkan, maka boleh la diorang hidupkan semula fahaman Komunisme di Malaysia ni. Dengan cara tu, boleh la diorang bawak balik Chin Peng.

Nampak sangat yang DApigs ni sebenarnya menghina perjuangan para perajurit kita yang terdahulu sewaktu mereka menentang Komunis.

Agaknya, diorang nak sangat tragedi Bukit Kepong berulang kot. Lepas tu, baru la diorang berpuas hati. 

Jangan dah terantuk baru nak terngadah dah la weh!!! Menyesal dulu pendapatan, menyesal kemudian, tak de maknanya brader!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping