Khamis, September 08, 2011


Alahai Ketua Penerangan PAS ni. Macam nak jadi badut pulak dah dia ni bila membicarakan pasal isu saman yang dibuat oleh JAIS terhadap dua orang rakan dia ni.

Adakah Pak Berahim nak mempertikaikan tindakan yang diambil oleh JAIS terhadap Dr. Rani Othman dan jugak Si Khalid Gereja tu sebenarnya?

KUALA LUMPUR, 7 Sept – PAS pusat mengingatkan agensi-agensi agama tidak menjadi penghalang kepada pengembangan agama, sekali gus urusan pemberian tauliah menjadi “bahan ketawa” ekoran ketegasan keterlaluan Jais ke atas dua pemimpin parti itu di Selangor.
Mengikut laporan semalam, Jais atau Jabatan Agama Islam Selangor mengenakan tuduhan ke atas Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad kerana menyampaikan tazkirah tanpa tauliah manakala tauliah Adun Meru Dr Rani Osman pula ditarik balik ketika Ramadan baru lalu.
Dr Rani dan Khalid masing-masing merupakan Pesuruhjaya PAS dan Timbalan Pesuruhaya PAS Selangor.
Dalam kenyataannya petang ini, Ketua Penerangan PAS pusat Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (gambar) berkata, jika pihak berkuasa agama membimbangi mereka terbabit menyampaikan ajaran salah atau bercanggah dengan syarak, “bagaimana pula dengan kuliahnya di universiti dan tempat lain?”
Huh!!! Ada hati nak mempertikaikan kuasa orang konon. Dia tak sedar ke yang tindakan dia mempertikaikan JAIS tu sebenarnya secara tak sedar turut mempertikaikan kuasa Sultan?

Bukan ke Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dah kata sebelum ini bahawa sesiapa yang mempertikaikan tindakan JAIS sama seperti mereka mempertikaikan kuasa Sultan.

MAIS kata, JAIS berada didalam kuasa Sultan. Maka dengan itu, tindakan yang diambil oleh JAIS telah mendapat perkenan dari DYMM Tuanku Sultan terlebih dahulu.

Jadi, dengan tindakan Pak Berahim ini, boleh dikatakan bahawa dia juga turut mempertikaikan kuasa Sultan Selangor secara tidak lansung.

Yang menjadi persoalannya, berapa ramai pensyarah Universiti yang bagi ceramah dan kuliah diluar dari kawasan Kampus?

Ada ke mereka buat macam tu? Tambahan pulak, ceramah yang dibuat oleh Khalid Gereja tu semuanya berbaur Politik belaka. Bukan kuliah agama pun!!!

Jangan cakap orang je la Pak Berahim. Sedangkan dia dalam ceramah yang dia sendiri buat pun, berapa banyak sangat cerita pasal hal ehwal agama. Semuanya Politik belaka.

Nak mentarbiahkan orang dengan ajaran Islam menda kebangkainya kalau asyik dok maki orang tak tentu arah. Perjuangan Islam konon. Ceit!!! Pigidah!!!

Ps: Sedar la sikit Pak Berahim. Awak pun dah tak laku dah dikalangan orang PAS. Sebab itu diorang tak pilih awak jadi Timbalan Presiden!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Aku tak sabar betul PRU13 ni, dorang sejak menang PRU12 naik besar kepala ingat semua orang dah sokong Pakatan Haram. Tu sebab skrang jadi haram jadah sekor2. Sultan ke sapa ke dorang tak heran dah, sebab dah lupa diri. Champion auta pak lebai malang ni.

    "Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan." - (5)Al-Maidah-8.

    Jangan ambik yang untung je, yang tak untung tolak tepi, tu munafik namanya.

    BalasPadam
  2. Pak Brahim puun 2x5..5x2..dgn Mat Sabu..! alamat Pas ni nk tutup kedai !!!!

    BalasPadam
  3. Dlu aku kira respect gak la ngan Tuan Brahim nie~ tp la ni, payah nak cakp. Tanye skit la penyokong Khalid Gereja yang suka dtg baca kat sini, Khalid tu prof kat universiti ker? kalau nak compare nagn bagi kuliah.

    BalasPadam
  4. Pandu kereta takde lesen tetap salah walaupun ada lesen bawak kapalterbang. Itu pun susah nak faham ke? Ikut peraturan ISLAM bukan ISLE. Ikut ISLE sampai sanggup bagi kalimah ALLAH serah kt kristian. Dok puja komunis. Kawan ngan setan. Nak buat umrah dgn duit rasuah. Orang lain kawan dgn kafir haram dia bersahabat dengan kafir harbi halal. Buang ISLAM ikut ISLE.

    BalasPadam
  5. usah dok layan orang BODOH lagi BEBAL ni.. semua pun nak dipolitik kan!.. lagi di layan lagi bertambah DUNGGU dia ni! ingat dia ni cerdik skit dari si TENOK Mat Syabu tu, rupa-rupanya sama2 BANGGANG!!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping