Selasa, September 20, 2011


Apa boleh buat. Kalau dah bongok tu, bongok la jugak ye tak. Yang dia pandai - pandai sangat pergi pilih Si Awang Import ni menda kejadahnya?

Kan dah terkantoi diri sendiri bila didapati bahawa Si Awang Import tu bukan Pakar DNA yang sebenar. Dah la tu, kenyataan dia pun berlandaskan sumber buku.

Dia bukan buat ujian tu sendiri, tetapi hanya melihat kepada rujukan yang disediakan oleh orang lain semata - mata. Jadi, macam mana dia boleh dikatakan 'Pakar'?

Sumber dia pulak semuanya dia ambik dari buku atau journal yang ada dalam Australia sahaja. Bila tanya pasal rujukan lain, dia sendiri pun tak tau.

Jadi, macam mana pihak Mahkamah nak terima pandangan dia jika semua rujukan dia hanya berdasarkan kepada sumber dari pihak lain?

Macam mana dia nak selesaikan masalah ni sebenarnya? Senang je. Suruh je Si Ketua Penipu tu serahkan DNA dia kepada Mahkamah. 

Buat ujian, tengok sama ada ianya sama atau tidak dengan DNA yang ditemui oleh dua orang Pakar Kimia dari Malaysia tu. Habis cerita.

Ini tidak. Banyak sangat alasan yang Si Ketua Penipu tu bagi. Nak cari Kebenaran pun macam - macam alasan bodoh yang dia keluarkan. Dasar Penakut tak de telor!!!

Perbicaraan kes liwat II yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim bersambung hari ini dengan pemeriksaan balas oleh Peguam Cara Negara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden ke atas saksi pemebelaan - Dr Brian McDonald - pakar DNA dari Australia.
Yusof bermula dengan cuba mempertikaikan kelayakan Dr McDonald. Katanya meskipun beliau kagum dengan kelayakan pakar dari Australia yang mendakwa dirinya seorang konsultan molekular genetisis, namun McDonald bukan seorang pakar.
Menurut Yusof, dunia DNA telah berkembang pesat dan mendakwa beberapa kelayakan yang pernah diperolehi oleh Dr McDonald sudah lapuk atau usang dan ketinggalan zaman.
Beliau kemudian bertanya sama ada pada tahun 2002 Dr McDonald dikehendaki untuk menghadiri mana-mana program peperiksaan.
McDonald menjawap tidak ada sebarang pensijilan formal dalam bidang itu.
Yusof terus mempertikaikan kelayakan Dr McDonald dan menegaskan bahawa kelayakan McDonald yang diperolehi pada tahun 1992 adalah usang kerana perkembangan pesat dalam dalam bidang tarikh berkenaan.
McDonald mengakui bahawa beliau dia tidak menghadiri kursus ujian DNA forensik sejak lulus peperiksaannya.

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping