Khamis, Oktober 20, 2011


AIDCNews – 20/10/11 – Pada asalnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim menuduh Tan Sri Musa Hassan (bekas Ketua Polis Negara) dan Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof (bekas Ketua Polis Melaka) berkonspirasi untuk mengenakannya dalam pertuduhan kes liwat II, membabitkan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, namun akhirnya pihak pembela sendiri membatalkan hasrat untuk memanggil kedua-dua tokoh itu sebagai saksi pembela.
Apakah wujud perselisihan pendapat di kalangan peguam bela Anwar khususnya, Karpal Singh sehingga mendorong Musa dan Rodwan dibatalkan sapina saat-saat akhir…?
Jika kita rujuk temu bual Anwar dengan Malaysiakini pada 3 Julai 2008, yakni setelah hampir seminggu berita kes liwat itu terbongkar kepada umum, Anwar berusaha keras mengalihkan isu liwat itu kepada konspirasi, sebagai kesinambungan dari tahun 1998.
Dalam ‘One on One With Anwar’ itu dengan jelas Ketua Umum PKR menuduh Musa dan Rodwan terlibat berkonspirasi untuk mengenakannya, iaitu dua watak sama yang pernah menyiasat kes liwat Anwar pada tahun 1998 (Kes Liwat I).
Beliau meletakkan dirinya sebagai ‘orang yang tidak bersalah’, tidak mengenali secara dekat dengan pengadu dan menganggap pengadu sebagai ‘perangkap’ untuk mengenakannya.
Seperti biasa, Anwar melarikan fokus dengan mengaitkan kes-kes lain termasuk ‘kes kematian salah seorang staffnya’ sebagai satu usaha terancang untuk mengalihkan isu.
Ramai juga yang percaya dengan kata-kata Anwar ketika itu. Apatah lagi, baru seminggu kes meletup, sudah tentu, sumber dari Anwar merupakan sumber yang valid.
Malah ketika itu, tidak terbongkar lagi isu penahanan dua pembantu Anwar, Muhamad Rahimi Osman dan Rasid Rosidi di Quality Hotel pada tarikh yang sama ketika pengadu membuat laporan polis.
Sila baca pengakuan bersumpah Rahimi Osman untuk lebih memahami situasi sebenar kejadian liwat tersebut.
Namun, amat mengecewakan apa yang diucapkan Anwar pada tahun 2008, tidak sama dengan pembelaan Anwar pada tahun 2011.
Anwar sendiri tidak berani memberi keterangan di ‘Kandang Saksi’ seperti mana yang diharapkan oleh ramai pihak, dan memilih ‘Kandang Tertuduh’ untuk menggelakkan bersumpah dan disoal balas oleh pihak pendakwa.
Ps: Perlu diingatkan kepada puak - puak Pakatan Pembangkang yang bangang tu. Sebelum ni, Peguam Bela Si Ketua Penipu tu yang tak nak panggil Tan Sri Musa Hassan sebagai saksi.

Diulangi. Peguam Bela Si Ketua Penipu tu yang batalkan hasrat untuk panggil Musa Hassan dan Rodwan sebagai saksi. Bukan Tan Sri Musa yang tak nak jadi saksi.

Sebab apa diorang tak dipanggil menjadi saksi? Persoalan yang lebih utama, untuk apa diorang PERLU dipanggil menjadi saksi penbelaan?

Diorang bukan boleh membela Si Ketua Penipu tu pun. Jadi, apa kejadahnya Peguam Bela Si Anugay tu nak buat tindakan bodoh macam tu!!!

1 ulasan:

  1. mulanya dia nak panggil musa dan rodwan sebab untuk jadi saksi bagi membuktikan bahawa najib dan rosmah lancap kote nuar dan ambil air mani nuar dan sumbat dalam karung kunyit saiful.kerana mereka berdualah yang tengok. bila najib dan rosmah tak leh sepinar jadi saksi , buat apa panggil musa dan roduan. wat habis ko boras saja. itu lah kata kapal pusing. kes naya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping