Isnin, Disember 05, 2011


Sepanjang minggu lepas, sewaktu berlansungnya Perhimpunan Agong UMNO 2011 (PAU2011), hanya DAPigs sahaja yang menyerang UMNO.

Banyak kenyataan balas hanya dilemparkan oleh Setiausaha Agong parti tersebut, Si Biawak Guan Eng sahaja yang bercakap.

Manakala Si Ketua Penipu tu sedikit pun tak keluarkan kenyataan walaupun dia dibalun sewaktu penggulungan Presiden UMNO pada hari sabtu.

Ternyata, Si Ketua Penipu tu takut untuk memberikan sebarang komen kerana takut sokongan orang Melayu terhadap partinya semakin berkurangan.

Namun, malam semalam, Si Ketua Penipu dan gerombolan pemimpin Pakatan Pembangkang mengakui bahawa mereka lebih rela diperkuda daripada diperlembukan.
SHAH ALAM, 5 Dis — Selepas berhadapan dengan serangan bertubi-tubi Umno ketika perhimpunan mereka hujung minggu lalu, Pakatan Rakyat pula menggunakan platform rapat rakyat malam tadi untuk melawan pesaing politiknya dengan mendakwa Barisan Nasional (BN) pimpinan Datuk Seri Najib Razak telah gagal memperbaiki kehidupan rakyat Malaysia.
Malah, dengan menggunakan sepenuhnya dakwaan salah guna dana dan penyelewengan dalam projek ternakan lembu Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) dan kemerosotan indeks persepsi rasuah, pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat menyerang balik Umno yang hujung minggu lalu melemparkan siri tuduhan, dakwaan dan tanggapan negatif mengenai mereka.
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) berkata, tanpa ragu-ragu Umno telah bertindak secara tidak bermoral dengan menyalahgunakan dana yang dikhususkan bagi projek NFC dan kemudian mempertahankan Ketua Wanitanya Datuk Seri Shahrizat Jalil.
Itu dia cakap pasal UMNO yang KONONnya memperlembukan orang Melayu dengan isu NFC. Persoalannya, apa yang diorang dah buat untuk membantu rakyat?

Hanya isu NFC itu sahaja yang dibangkitkan sedangkan dalam masa yang sama, mereka sedikit pun tidak mengendahkan pasal Kebajikan rakyat.

Bukan ke diorang juga yang kata nak membantu rakyat dalam menjaga hal ehwal kebajikan mereka? Jadi apa yang mereka dah buat?

Dah semakin jelas bahawa puak - puak Pakatan Pembangkang ni hanya cakap je pandai. Tapi bila suruh buat, hapah pun TARAK!!! Kalau bab menipu, memang diorang la yang paling pakar!!! Yang lain, HAMPAS belaka!!!

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping