Jumaat, Disember 02, 2011

Permohonan maaf tidak membebaskan David Nga Kor Ming daripada tindakan tatatertib bagi penghinaan kaum dan kata-kata menghina, kata Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim.


Naib Pengerusi DAP Kebangsaan telah mengekalkan pendiriannya bahawa parti itu perlu mengambil tindakan disiplin terhadap ahli Parlimen Taiping untuk tingkah laku tidak patut dan serangan yang tidak munasabah terhadap Menteri Besar Perak, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir.
Tunku Abdul Aziz memberitahu The Mole kenyataan "Hitam metalik" dan "haram jadah" (longgar diterjemahkan sebagai bajingan) yang tidak boleh diterima dan mesti dipanggil oleh jawatankuasa tatatertib DAP bagi memulakan tindakan-tindakan yang perlu terhadap setiausaha DAP Perak itu.
"Kata-kata Nga tidak boleh diterima. Saya percaya jawatankuasa tatatertib harus berurusan dengan perkara ini.  Beliau tidak memohon maaf tetapi perkara ini juga perlu ditangani dengan, "kata Tunku.
David Nga yang juga ADUN Pantai Remis dalam satu ceramah politik (ceramah) di Kamunting dilaporkan berkata bahawa Perak mempunyai Menteri Besar "yang Hitam metalik, yang haram jadah itu, masuk dari pintu belakang," jelas merujuk kepada Zambry.
Satu klip video pendek ucapan menghina Hantar dalam beberapa blog termasuk Rocky, Bru.
Sebagai tindak balas awal berikutan kritikan meluas terhadap David Nga, Tunku Abdul Aziz berkata, DAP perlu mengambil serius dan bertindak ke atasnya.
"Tindakan disiplin perlu diambil. DAP bukan parti berasaskan kaum, tetapi jelas ada orang dalam parti yang berfikir sebaliknya. Tindakan mesti diambil untuk menunjukkan bahawa pandangan itu tidak mewakili pandangan parti, "katanya.
Ps: Kalau dah dikalangan ahli DAPigs sendiri pun turut membalun Si Nga Cock Ming ni, diorang tunggu apa lagi? Bila nak ambik tindakan?

Dah la yang membalun tu bukan calang - calang orang. Naib Pengerusi sendiri yang balun dia dan didesak suruh ambik tindakan. Pun diorang tak nak dengar jugak ke?

Itu kalau kena pada batang hidung diorang. Kalau kena pada pemimpin UMNO atau Barisan Nasional, siap suruh pihak Polis ambik tindakan dan sebagainya.

Dah tentu - tentu diorang akan buat dakwaan yang bukan - bukan. Berbakul - bakul sumpah seranah yang akan dikeluarkan.

Sedangkan pemimpin Kanan parti diorang sendiri pun suruh ambik tindakan, diorang boleh buat tak tahu. Inikan pulak nak harap diorang dengar cakap rakyat selepas ini, Lagi la diorang buat pekak badak!!! Itu pasal la diorang boleh buat sesuka hati bapak diorang je!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Tak lamalah Tunku sorang ni dalam DAP ... pasti kena lanyak balik dek keluarga-keluarga besar DAP.

    Amin.

    BalasPadam
  2. seorang tu je, nanti kena pecat lah tu.

    BalasPadam
  3. dah tahu parti racist cino, pakai tunku sorang ni yang kena pecat nanti, apo lah punyu tunku ? parti melayu kan ado ..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping