Selasa, Disember 13, 2011


Kenapa tajuk artikel ni diakhiri dengan tanda soal? Sebab memang itulah hakikat sebenarnya. Semut pelik, sejak bila DAPigs ni memperjuangkan kebebasan bersuara?

Bukan ke diorang selama ni yang menolak perkara tersebut? Tengok apa yang berlaku di Penang. Ada ahli menyatakan Kebenaran, diorang ambik tindakan.

Dipecatnya Ahli Jawatankuasa Cawangan semata - mata sebab dia dedahkan agenda DAPigs berkaitan dengan isu agama rasmi tak lama dulu. Itu bukti secara lisan.

Diorang jugak yang turut menghalang Sidang Dewan Undangan negeri mendapat liputan daripada pihak akhbar Utusan dan juga TV3.

Malah Si Ketua Menteri Biawak tu pun pernah menghalau petugas media dari TV3 dan juga Utusan untuk membuat liputan sidang media dia hari tu.

Jadi, menda kejadahnya yang Si Tony Puaka nak mengarut tak tentu hala ni? Dia nak bantah menda kejadahnya lagi?

Dah jelas, Si tony Puaka ni memang dah ketandusan isu sebab satu persatu isu yang dia cuba bangkitkan telah berjaya dipatahkan oleh pihak Kerajaan.

Sekarang dia cuba la nak bangkitkan isu baru terutama sekali selepas dia ter'songeh' pasal isu kapal selam hari tu. Pesan Semut, jangan sampai malu diri sendiri sudah la!!! Masa tu, baru padan muka dia!!!
DAP hari ini memberi amaran bahawa rang undang-undang Pengkomputeran Profesional 2011 (CPB) yang dicadangkan oleh Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi boleh disalahguna untuk menyekat kebebasan bersuara rakyat.
dap scholarship fund pc 130607 tony puaCPB adalah usaha kementerian untuk mengawal selia semua ‘perkhidmatan pengkomputeran’ yang dibekalkan oleh entiti atau individu yang berkaitan dengan klasifikasi ‘infrastruktur maklumat kritikal kebangsaan’ atau CNNI, kata setiausaha publisiti DAP Tony Pua.

Dalam kenyataan medianya, hari ini, Pua berkata rang undang-undang itu mentakrifkan 'perkhidmatan pengkomputeran' sebagai mana-mana perkhidmatan yang disediakan untuk 'pelan, arkitek, reka bentuk, membuat, membangun, melaksana, menggunakan dan mengurus teknologi sistem maklumat'.

"Berdasarkan kepada definisi ini, skop perkhidmatan itu akan meliputi apa-apa dari membina laman web kepada pembinaan pelayan (server) komputer hingga reka bentuk dan pembangunan mana-mana produk komputer - sama ada perisian atau perkakasan.

"Malah, penubuhan blog dan portal berita, atau pun menggunakan akaun Facebook dan Twitter juga boleh diklasifikasikan sebagai dilindungi mengikut 'perkhidmatan pengkomputeran'," kata ahli parlimen Petaling Jaya Utara itu.

Sebaliknya, CNNI kata Pua, ditakrifkan sebagai 'aset-aset, sistem dan fungsi yang amat penting kepada negara sehingga ketidakupayaan atau kemusnahan mereka akan mempunyai kesan amat buruk kepada ekonomi dan imej negara, termasuk kepada pertahanan dan keamanan negara atau keupayaan kerajaan untuk berfungsi atau menjejaskan kesihatan dan keselamatan awam '.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping