Selasa, Januari 24, 2012


Apa yang orang nak heran sangat bila dengar cerita pasal orang Melayu berpusu - pusu masuk DAPigs ni. Diorang masuk pun bukan sebab nak berjuang sangat.

Bagi la alasan apa sekali pun. Semuanya tak masuk akal belaka. Ada pulak orang Melayu masuk DAPigs tu sebab nak Memelayukan DAPigs. Ceh!!! Mabuk ke apa?

DAPigs tetap DAPigs. Buat la kot macam mana sekali pun, mereka tetap sebuah parti yang Ultra Chauvinis terhadap bangsa - bangsa lain.

Kalau tak percaya tengok sendiri bagaimana DAPigs melayan kerenah Pengerusi dia sendiri. Ada pernah diorang memperjuangkan kaum Sikh? Tak pernah pun.

Yang mereka utamakan hanyalah kaum dari bangsa Setiausaha Agung mereka sahaja iaitu dari spesis biawak yang suka cakap berbelit - belit.

Pernah dengar ada bangsa lain yang ganti kedudukan Setiausaha Agung tu? Dulu Bapak Biawak yang Pegang. Sekarang Si Biawak tu pulak. Lepas ni, Anak Si Biawak tu pulak.

Dan begitu la seterusnya. Balik - balik, Si Biawak tu jugak yang berkuasa. Malah dalam banner mana - mana program DAPigs ni, hanya gambar biawak tu sahaja yang terpampang.

Kenapa gambar dia pulak yang menjadi pilihan sedangkan dia hanyalah seorang Setiausaha sahaja? Kenapa diorang tak letak gambar Si Karpal Whilchar tu?

Kan dah nampak sangat yang DAPigs ni sebenarnya hanya memperjuangkan bangsa Si Biawak tu sahaja. Diorang bukan perduli pun pasal bangsa lain.

Berbalik kepada cerita pasal kenapa Melayu dua tiga kerat tu masuk DAPigs adalah disebabkan parti tu tengah cari penulis dari bangsa Melayu untuk diperkudakan.

Diorang sedang mencari penulis yang boleh menyumbangkan rencana didalam Roletkini. Jadi sebab tu la yang masuk sejak akhir - akhir ni semuanya penulis belaka.

Mula - mula bekas ADUN Pulau Manis dan rakan blogger dia. Lepas tu Si Hata Wahari. Sekarang seorang pelajar dari UiTM yang juga merupakan seorang penulis.

Diorang ni semuanya ditawar dengan bayaran gaji yang mahal. Dengar kata bayaran tersebut mencapai ribuan ringgit Malaysia jugak la katanya.

Jadi, tak payah pelik la kenapa beberapa kerat orang Melayu tu masuk DAPigs. Diorang masuk bukan sebab perjuangan. Tapi sebab duit je sebenatnya!!!
Penyertaan dua orang muda Melayu dalam DAP semalam tidak akan menjejaskan kedudukan Barisan Nasional (BN), kata Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir hari ini.
Sebaliknya, menurut Menteri Besar, keyakinan rakyat terhadap perikatan itu akan terus kukuh selain terbukti mampu memberi khidmat yang baik kepada rakyat sejak sekian lama.
"Saya tidak fikir ia akan menjejaskn BN kerana sebelum ini pun sudah ada orang Melayu yang menyertai DAP,  malah menjadi Adun sebelum ini dan perkara berkenaan langsung tidak menjejaskn BN sama sekali," katanya di sini, hari ini.
Semalam, dua graduan muda jurusan undang-undang UiTM memilih untuk menyertai DAP. Mereka adalah Fairuz Azhan Amirruddin dan Dyana Sofya Mohd Daud.
Fairuz Azhan, 25, merupakan seorang penulis manakala Dyana Sofya, 24, seorang peguam.
Categories: , , ,

6 ulasan:

  1. Lepas ni peraba nenen pulak jadi setiausaha DAP. Ni kan parti Daddy And Puppy.

    BalasPadam
  2. BAGHAL NYE DIE....

    BalasPadam
  3. ini macam samak babi sebab nak halalkan babi... mana bolih !!

    BalasPadam
  4. lepas ni pompuan tu bagi nenennya diraba DAPigs pula... Tak tutup aurat pulak pompuan tu..padanlah.

    BalasPadam
  5. SEMUT. SAPE YG HERAN MELAYU MASUK DAP, MEREKA SEMUA ADALAH CUCUCICIT KETURUNAN KOMUNIS MELAYU, PALA TENGKORAK DAN KIBLAT HANYA KOMUNIS JUGA, TURUN TEMURUN TETAP KOMUNIS WALAUPON CAKAP MELAYU DAN PAKAI BAJU MELAYU.

    MANUSIA JENIS NI TAK GUNA DIBELA DAN DIBAGI TEMPAT KAT MALAYSIA YG DAH AMAN DAN MAKMUR ...

    BalasPadam
  6. Tolong check siapa mak bapak budak ni. Penyokong tegar pr ke? Kalau ye tak heranlah....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping