Selasa, Januari 24, 2012


Tak sangka pulak. Ingatkan Si Bob Lokman tu je ahli PAS yang baru masuk Islam. Rupanya ada lagi orang lain baru dalam PAS ni yang tak mampu nak memperjuangkan Islam. 

Kalau nak tau, itulah diantara alasan yang diberikan oleh Si Khalid Gereja ni berhubung isu portfolio Hal Ehwal Islam di Selangor baru - baru ni.

Kata dia, tindakan Si Khalid Gagap tu merupakan satu tindakan yang bijak memandangkan Barisan Nasional menjadikannya sebagai sasaran.

Selain itu, kata dia, dakwaan yang dibuat oleh pihak media sebelum ini berkenaan dengan isu tersebut merupakan sesuatu yang tidak berasas.
Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad menyifatkan kenyataan akhbar Berita Harian terhadap tindakan Menteri Besar Selangor mengambil alih portfolio hal ehwal agama Islam adalah tidak berasas.
Menurut Khalid, tindakan yang dibuat Tan Sri Khalid Ibrahim itu merupakan langkah untuk memastikan Umno Barisan Nasional (BN) tidak akan menggunakan portfolio berkenaan sebagai sasaran mudah.
Rasanya, tak pernah lagi orang BN mempertikaikan tindakan yang dibuat oleh Datuk Dr. Hassan Ali sebelum ini. Semua tindakan yang diambil tak pulak dijadikan sasaran.

Sebelum ini, isu melarang penjualan arak dikawasan majoriti Melayu, mengahalang pekerja Muslim bekerja di premis menjual arak dan sebagainya tak pernah dapat bantahan dari BN.

Yang membantah kebanyakkannya datang dari DAPigs dan PAS sendiri. Malah Si Khalid Gereja tu yang sibuk mempertikaikan tindakan yang diambil oleh Datuk Dr. Hassan Ali.

Sedangkan dalam isu pemeriksaan JAIS ke atas DUMC pun, orang UMNO tak pulak terlibat. Sebaliknya, PAS sendiri yang tuduh UMNO menjadi dalang dalam pemeriksaan tersebut.

Sejak bila pulak Si Khalid Gereja tu jadi pemimpin Barisan Nasional, tak tau la pulak. Jadi, macam mana dia kata yang BN menjadikan portfolio tu sebagai sasaran?

Si Khalid Gereja tu juga turut menyatakan bahawa Exco baru yang dilantik mewakili PAS dalam Kerajaan Negeri Selangor tu baru dan tak tau menjaga Hal Ehwal Islam ni.
Tambahnya, ahli jawatankuasa negeri baru (exco), Dr Ahmad Yunus Hairi, adalah ‘orang baru’ yang belum berpengalaman menguruskan portfolio tersebut.
“Portfolio hal ehwal Islam itu merupakan lubuk Umno BN untuk menyerang PAS, jadi tindakan yang dibuat menteri besar adalah tindakan yang wajar,” jelas Khalid ketika dihubungi The Malaysian Insider semalam.
Macam mana pulak dia tak tau? Bukan ke PAS sering mendabik dada mengatakan yang hanya diorang je yang memperjuangkan Islam dalam Malaysia ni.

Macam mana diorang nak memperjuangkan Islam sekiranya pemimpin diorang sendiri pun tidak mampu nak menggalas tugas menjaga Hal Ehwal Islam di Selangor ni?

Kalau dah diorang tau yang Dr. Mad Yunus tu tak mampu nak pikul tanggungjawab tersebut, menda kejadahnya diorang lantik dia jadi wakil PAS?

Apa, dah tak de orang lain ke yang lebih layak untuk diorang pilih dan mempunyai kemampuan nak menggalas tugas tersebut?

Atau adakah Si Khalid Gereja tu sengaja nak merendah - rendahkan kredibiliti Dr. Mad Yunus dengan mengatakan yang dia kurang berpengalaman?

Jika benar Si Khalid Gereja tu sengaja berbuat demikian, maka tak salah la tanggapan yang dibuat oleh Ketua Dewan Pemuda PAS sebelum ni. Memang ada orang yang main 'tikam belakang'!!! Dan tak mustahil kalau orang tu ialah Si Khalid Gereja ni sendiri!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Haiya..PAS is DEAD ma..Khalid ini pun sudah nama Gereja ma...Itu Khalid IB bagus ma jadi chief in Islamic matters...best ma...baca pun gagap2 ma, kutbah lama sikit ma..bolih lambat masuk kerja ma..pukul 3pm baru masuk kerja ma...hihihihiiiii

    BalasPadam
  2. Lagi banyak buka mulut lagi jelas menunjukan kebodohan SI PEMEGANG KUNCI PINTU GEREJA NI. Nampak sangat hujah yang diberi itu terlalu lemah dan tidak berasas...yang jelas mereka ini semua adalah perkakas dan alat kepada DAP untuk melemahkan ISLAM di BUMI BERTUAH INI.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping