Khamis, Januari 19, 2012


Semut heran betul la dengan sesetengah manusia ni. Kenapa diorang nak sangat pilih DAPigs dan jadi ahli mereka? Apa keistimewaan DAPigs ni sebenarnya?

Hari tu, bekas ADUN Pulau Manis yang juga merupakan seorang blogger pilih untuk menyertai parti Ultra Chauvinis tu sebab nak memperjuangkan Melayu.

Sedangkan terang - terangan DAPigs ni sebenarnya memang anti dengan Melayu. Apa yang penting bagi diorang ialah untuk berkuasa je. Diorang peduli apa dengan Melayu.

Blogger tu pun bukan tak tau hakikat ni. Dia dengan kawan dia dah lama dah dalam Politik. Mustahil dia tak tau, melainkan dia bodoh.

Sekarang ni Si Hata Wahari ni pulak katanya nak masuk parti yang jelas tidak mengamalkan sikap ketelusan dan keterbukaan tu.
KUALA LUMPUR, 19 Jan — Hata Wahari, wartawan yang dipecat Utusan Malaysia tahun lepas kerana mengkritik akhbar milik Umno itu hari ini mengumumkan menyertai DAP.
Wartawan kanan, yang juga merupakan bekas presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) berkata memilih menyertai DAP selepas merasakan parti itu kerap memberikan kritikan berbanding rakan komponen Pakatan Rakyat.
"DAP, rasanya, ia lebih banyak. DAP merupakan parti paling banyak menjelaskan kepada rakyat tentang segala fitnah dan tuduhan-tuduhan yang disiarkan dalam media arus perdana.
"Saya rasa DAP perlu dipertahankan," katanya pada sidang media yang dipengerusikan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.
Dulu, Si Hata Wahari ni sibuk nak memperjuangkan Kebebasan Media sewaktu dia jadi Presiden NUJ. Dia nak media ni bebas menceritakan apa sahaja.

Tapi dia tak pernah pulak mempersoalkan DAPigs yang jelas tidak membenarkan pihak media arus perdana untuk buat liputan dalam sebarang program mereka.

Baik sidang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang mahupun konvensyen yang mereka adakan baru - baru ini tidak dipanggil pulak media - media ni.

Alasan mereka ialah sebab media arus perdana ni menjadi alat kepada UMNO dan Barisan Nasional semata - mata.

Itu yang menghairankan. Diorang yang tak pernah ajak orang ni buat liputan, tapi diorang kata diorang tak diberi peluang dalam media arus perdana.

Dan diorang masih jugak nak mendabik dada mengatakan yang diorang memperjuangkan Kebebasan Media. Bila orang lain kutuk diorang, kenapa diorang marah? 

Itukan Kebebasan Media namanya. Kalau tak nak kena kutuk, nak semua orang cerita baik pasal diorang, Kebebasan Media menda jadahnya kalau macam tu!!!

Ps: Sebenarnya, DAPigs ni tengah cari penulis untuk Roketkini. Jadi sebab tu sasaran diorang semuanya penulis - penulis belaka. 

Bayar mahal, mana tak orang lari nak masuk parti diorang. Semuanya sebab duit, bukan sebab perjuangan pun!!!
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. hata wahari anjing DAP. kau pulak anjing UMNO-APCO.

    BalasPadam
  2. setiap zaman memang ada manusia yg kerjanya mengkhianat.......sebab nak kuasa bukan kerana ketelusan yg dicari sebenarnya.....byk topeng betul......hehehe

    BalasPadam
  3. Kepada tanpa nama 5.07 ptg

    anjing DAP akan gigit Keldai PAS mcm Kau...PASti

    BalasPadam
  4. Saya pernah memberi komen atas kenyataan di Malaysia Kini.... Komen saya agak negatif berbanding pandangan lain-lain penulis. Saya hairan kenapa komen saya tidak dibenar untuk disiarkan... Oleh itu saya berpendapat Malaysia Kini SEMEMANGNYA TIDAK INGINKAN KEBEBASAN MEDIA. Yang dinginkannya atau visinya hanyalah tumbangkan kerajaan...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping