Jumaat, Januari 06, 2012


Ternyata, semua pandangan dan spekulasi yang dilemparkan terhadap Nurul Izzah didalam bolg Semut selama hari ini tersasar sama sekali. Si Nurul Izzah ni pandai buat kerja.

Dia memang memperjuangkan hak rakyat secara keseluruhannya. Tidak seperti apa yang diperkatakan orang sebelum ini.

Ini dapat dibuktikan didalam kenyataan terbaru dia berkaitan dengan Institusi Kehakiman Negara yang disifatkan sebagai tempang. Meh baca sikit apa yang dia cakap:
KUALA LUMPUR: Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar menyifatkan kes mahkamah yang dihadapi bapanya Datuk Seri Anwar Ibrahim menunjukkan institusi kehakiman di negara ini sebagai ‘tempang’.
Nurul Izzah mendakwa sistem keadilan didukung Suruhanjaya Diraja, namun beberapa kes yang dilaporkan membabitkan individu tertentu tidak di ambil tindakan.
“Sebaliknya apa yang berlaku, wujud individu yang menyusun pelantikan hakim-hakim. Oleh itu, harus ada reformasi terhadap sistem kehakiman bagi mempastikan keadilan dapat ditegakkan,” kata beliau yang juga ahli parlimen Lembah Pantai.
Erk! Tapi takkan sistem Kehakiman Malaysia ni hanya tempang dalam kes yang berkaitan dengan Papa dia je? Kalau setakat Papa je yang terkena, itu tak adil namanya.

Jadi, Si Nurul Izzah ni juga terpaksa memperjuangkan orang lain yang telah dituduh melakukan sesuatu didalam Mahkamah.

Dan Si Nurul Izzah ni juga perlu membatalkan semula semua keputusan Mahkamah yang dibuat sebelum ni, termasuk kes saman Si Biawak Guan Eng terhadap Utusan.

Dia juga wajar meminta Papanya mengenepikan saman terhadap Ketua Pemuda UMNO yang juga dibuat dimahkamah sebab keputusan yang dibuat nanti juga tempang.

Selain itu, Nurul Izzah juga perlu buat kempen bagi mengumpul semua orang untuk memperjuangkan nasib Khir Toyo. Buat la kempen Bebaskan Khir Toyo pulak.

Itu pun kalau dia nak kata apa yang Semut nyatakan didalam blog ni tak betul la. Itu pun KALAU dia pandai buat kerja untuk rakyat. Kalau setakat pandai menipu je, baik tak payah!!!

Kalau betul dia nak memreformasikan sistem Kehakiman Negara, jangan la berat sebelah!!! Buat la untuk semua orang jugak!!! Takkan nak buat untuk Papa dia je!!! Itu Adil Kepala Tengkorak dia!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. salam tuan, saya tak jumpa emel tuan , mohon kirimkan ke dinturtle@hotmail.com ya

    BalasPadam
  2. Belum jatuh hukuman dah tempang? Kesian saiful menunggu sebegitu lama - tApi tak tempang pulak! Bila bab bercakap anak beranak bijak betul. Bila bab menipu mereka terbaekkk!

    BalasPadam
  3. sistem perundangan bolehlah ngko cakap tempang, hukuman Allah SWT ada berani? sampai la ni papa ko tak berani berjuang di atas nama Allah SWT... stakat mempermainkan agama adeler...

    takyah lah budak mentah, engko tau mencarut jer, kalau ngko naik pun atas ihsan DAP yang memerlukan ngko jadi boneka depa... iyerlah, cina takleh jadi PM, dan ngko plak minah turut!

    BalasPadam
  4. KALAU DIA BENAR....KENAPA ANWAR TAKUT BERSUMPAH? ALASAN YG DIA BAGI PUN ALASAN BODOH....

    PENCACAI PKR DAH BUTA.....

    BalasPadam
  5. Budak kanyiak...

    BalasPadam
  6. hahaha ...xpa..kita try la pki hudud plak...tgok tempang ka dak

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping