Jumaat, Januari 13, 2012


Seperti mana yang kita ketahui, jawatan Datuk Dr. Hassan Ali sebaga Exco Kerajaan Negeri Selangor telah pun digugurkan secara sah pagi tadi dan ianya dapat perkenan DYMM Sultan Selangor.

Maka timbulah persoalan menegani siapa yang bakal menggantikan Datuk Dr. Hassan Ali bagi menjawat jawatan sebagai Exco Adat Resam dan Agama Kerajaan Negri yang baru.

Kerusi tersebut semestinya menjadi sandaran puak - puak Parti Angguk Saja tu. Dan nama Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor menjadi sebut - sebutan untuk mengisi kekosongan tersebut.

Jika benar seperti apa yang disangka, maka ianya menjadi satu benda yang tak pelik bila Pesuruhjaya PAS Selangor tu turut bersama - sama Azmin Ali menyeru ahli PAS sertai Kempen Bebaskan Si Ketua Penipu tu sebelum ini.

Maka sebab itulah dia mengatakan bahawa sesiapa yang turun pada hari keputusan tersebut diibaratkan sebagai satu Jihad walaupun mereka tahu yang Si Ketua Penipu u seorang Peliwat!

Nampak sangat yang puak - puak Pakatan Pembangkang Haramjadah tu memang Ketandusan dari segi Kepimpinan sehingga terpaksa mencari orang yang sanggup mengenepikan prinsip perjuangan Islam.

Demi pangkat, jawatan dan kuasa, semua benda sanggup digadaikan. Malah perjuangan Islam pun sanggup juga dipinggirkan begitu sahaja. Inilah perjuangan Islam PAS hari ini. Peliwat dijulang, dasar perjuangan Islam boleh diketepikan pulak!!!

Published with Blogger-droid v2.0.3
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Sekarang Hassan sebagai insan bebas yang tak lagi terikat dengan parti ataupun kerajaan, sudah tentu segala idea untuk perjuangkan Islam dengan 'caranya sendiri' tiada lagi apa2 'halangan' yang sering disebutnya.

    Peluang amat terbuka baginya memilih 'wadah' yang lebih sempurna dari PAS atau PR.... Hassan nak serang 'kedai arak' ke atau 'kilang arak' ke, atau 'pusat judi' ke, atau 'sarang pelacur' ke, atau kalau betul2 dia berani 'serang gereja/kuil/pagoda' pun adalah hak dan tanggungjawab dia sendiri! .. Harap janganlah semasa dia dalam PAS/PR saja tau buat kecoh tapi lepas ni menikus.... terutama bila godfather UMNO jeling tajam nanti....... "tindakan gopoh mengugat sokongan rakyat kepada UMNO/BN" ....

    Saya yakin Hassan dengan prinsipnya "HANYA TAKUT ALLAH SEMATA2" dan "PERLU SYAFAAT NABI MUHAMMAD SAJA" ... bukan hanya retorik & hipokrasi -lain dimulut, lain pula dihati!

    BalasPadam
  2. dato hasan ali cuma bolih ambil tindakan pada orang islam saja contohnya kes murtad orang islam berjudi minum arak dan lain lain perkara yang melibatkan hukum syariat.orang bukan islam kalau dia nak buat itu semua biarkan kerana itu hak dia.cuma kita bolihlah berdakwah secara berbual bual dengan dia aje.itu saje.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping