Khamis, Januari 05, 2012


Ternyata, puak - puak parti Ultra Chauvinis DAPigs pada ketika ini sedang dalam keadaan yang serba tak kena menjelang tarikh 9 Januari.

Mereka yang sebelum ini cukup yakin bahawa Si Ketua Penipu tu tak masuk ke Sungai Buloh, sudah mula goyang dengan keyakinan tersebut.

Mana tidaknya. PKR sendiri pun seakan - akan yakin bahawa Si Ketua Penipu tu meliwat Mohd Saiful dan bakal disumbatkan ke dalam penjara kelak.

Jadi, macam mana diorang pulak tak yakin dengan keputusan tersebut? Pengerusinya, Si Godfather Karpal turut menjelaskan bahawa perbuatan liwat tu memang berlaku.

Kini, mereka sedang merangka strategi tersendiri bagi menghadapi sebarang kemungkinan selepas Si Ketua Penipu tu didapati bersalah kelak.

Perkara ini juga turut membimbangkan puak - puak PKR kerana melihat kurang sambutan dikalangan ahli DAPigs dalam kempen 901.

Pendedahan mengenai perkara ini juga telah dibuat didalam blog Gelagat Anwar yang turut menyatakan bahawa DAPigs juga tidak terlibat secara lansung dalam Bersih 2.0 yang lalu.

DAPigs dikatakan sangat 'reserve' dan pemimpin mereka hanya hadir bagi memenuhi syarat semata - mata. Mereka sekadar menghadirkan diri di Mandarin Court sahaja.

Berikut pendedahan yang telah dibuat didalam blog Gelagat Anwar berkaitan dengan perkara ini:
Mungkin Anwar perlu membaca (berulang kali), artikel tulisan Pegawai Khas LIM GUAN ENG mengenai apa yang akan berlaku pada 9 Januari nanti. Biar blog ini rumuskan:-
  • In the first and most widely expected scenario, our protagonist will be found guilty. In all likelihood this will also entail a prison sentence long enough not only to strip him of his parliamentary seat, but also to ensure that he cannot contest for five years following his eventual release. In other words, it will be the death knell to his political career.
  • In a second and more unlikely scenario, Anwar will be acquitted. By some miraculous occurrence, the absurdities of the trial will be admitted for what it is and justice will be seen to be served. Or more realistically, some technical flaw will deem the case invalid thus providing no recourse other than to release him.
  • There is a third scenario that may occur. In this instance, Anwar will be convicted and sentenced. Except he will also be granted a stay of execution pending an appeal that will last even longer than the original trial. This will have the effect of branding him guilty, yet at the same time avoiding any unnecessary martyrdom. Though Anwar will be “free”, he will remain severely handicapped and distracted.
  • In my mind, whatever happens, whether Anwar Ibrahim turns out to be the prime minister who will usher us into a new era of democratic reform and good governance, or whether he will become the sacrificial lamb that will pave the way for a peaceful revolution, the bottom line is that Malaysia is already on an irreversible path towards change. And while there is no doubt that Anwar has been pivotal in catalysing change in our country, there should also not be any doubt that change will happen, with or without him.
Nampaknya, DAP semakin menganggap Anwar sebagai LIABILITI kepada Pakatan Rakyat! Bak kata Zairil lagi, kalaupun Anwar TIDAK ADA lagi dalam kamus politik; DAP sudah sedia untuk menggalas amanah sebagai penggerak perubahan di Malaysia!
So, that’s it? Kalau tak ada Anwar pun, DAP boleh shoulder the responsibility? Really? Nak harapkan siapa? Sakmongkol dan Aspan Alias?
DAP sudah sedia nak tinggalkan Anwar; PAS berani? - Sumber Gelagat Anwar
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping