Rabu, Januari 25, 2012


Kita selama ini ingatkan setakat Si Biawak Guan Eng tu sahaja yang suka cakap berbelit - belit. Tapi rupa - rupanya, Majlis Peguam Negara ni pun dua kali lima je.

Dalam kenyataan terkini yang dibuat oleh Pengerusi Majlis tersebut, jelas menunjukkan sikap Biawak tegar didalam diri mereka cukup tebal.

Apa yang dilakukan oleh Si Pengerusi tu hanya memutar belitkan beberapa perkataan untuk mengelirukan rakyat.

Tindakan tersebut disifatkan hanya sekadar untuk memberi gambaran bahawa mereka tidak menyokong hubungan seksual sesama jenis ni secara lansung.
Majlis Peguam Malaysia menafikan dakwaan Utusan Malaysia bahawa ia menyokong kumpulan homoseksual tetapi berkata ia menyokong hak bersuara bagi “minoriti yang didiskriminasi dan ditindas disebabkan identiti seksual mereka.”
Sebenarnya, kenyataan yang dibuat tu lebih kurang sama je dengan apa yang dibuat oleh Si Ketua Penipu tu sebelum ini. 

Dia memang ada hasrat nak mansuhkan undang - undang berkaitan dengan hubungan seks diluar tabiie ni. 

Tapi dia bagi alasan kata dia nak pinda undang - undang yang KONONnya mengaibkan orang bagi tujuan mengaburi mata rakyat. Nak pulak dari kalangan orang - orang PAS sendiri.

Kalau dah orang kata yang perhubungan seks diluar tabiie ni merupakan satu yang kesalahan sama ada dari sudut hukum Islam ataupun dari segi moral, maka ianya TETAP SALAH!!!

Kalau benda tu dah SALAH, yang diorang nak perbetulkan jugak menda kejadahnya lagi. Tak payah nak susah - susah kata diorang nak perjuangkan hak itu ini. Semuanya beda'ah belaka.

Lagi pun perkara ni bukannya satu benda yang baru dilakukan didalam Pakatan Pembangkang tu. Dah banyak kali dah diorang ni kantoi sebenarnya.

Bila ditanya sama ada Pakatan Pembangkang akan laksanakan Hukum Hudud atau tidak, jawab Si Ketua Penipu tu mereka 'Setuju untuk tidak Bersetuju' melaksanakannya.

Kalau dah tak bersetuju tu, cakap je la!!! Yang nak pergi 'Poo...singh' sana sini tu buat apa!!! Kot ye pun nak menipu, jangan la ingat rakyat Malaysia ni Bodoh sangat macam korang!!!

Tapi apa nak buat ye tak. Dah nama pun Penipu Rakyat. Jadi memang itu je la kerja diorang pun. Nak pulak Peguam, lagi la. Benda betul pun jadi tak betul. Asyik 'Poo...singh' je kerjanya. Macam dah tak de kerja lain!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Majlis peguam cuba nak perbetul perkara yg dah memang betul. Senang cakap -macam tikus nak baiki labu -Sebenarnya Bar Council dah tak ada integriti .. maaf cakap ... kita rakyat biasa tengok korang semua tak lebih sebagai kumpulan manusia "corrupted' .. jangan perasan sebab korang peguam maka korang "pandai'...nak jaga ahli pun tak ..terjaga ...

    BalasPadam
  2. sori to la Bar concil is now Barua concil

    BalasPadam
  3. They say judge are corrupt? But judge came from them (bar member) and they are the ones always set corruptor free, as long as they pay.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping