Selasa, Januari 24, 2012


Akibat kegersangan Si Minah Muka Berminyak tu, maka dia cetuskan konflik dengan Datuk Ibrahim Ali sehingga melahirkan bibit - bibit cinta.

Sebelum ini, Si Minah Muka Berminyak tu beria - ia benar nak menghalang Tok Him daripada memasuki Negeri Selangor akibat komen yang telah diberikan.

Atas kenyataan itu, maka Tok Him pun membalas dengan jawapan seperti berikut sehingga membuatkan Si Minah Muka Berminyak tu tersentap dibuatnya:
"Nak halang saya masuk Selangor. Wah, apa Faekah ingat Selangor ini negeri mak bapak dia ke?"kata Ibrahim yang juga anggota parlimen Pasir Mas.
Tapi, nampak gayanya jawapan 'sentap jiwa mak nab' itu pula cuba dihalang oleh Si Khalid Gagap akibat cemburu buta dengan membuat semakan undang - undang.
Menteri besar Selangor pagi ini dilaporkan akan berbincang dengan penasihat undang-undang dan agensi berkaitan untuk mengambil tindakan terhadap Ibrahim yang mengkritik keras perubahan portfolio agama negeri itu.

Setiausaha politik kepada menteri besar Faekah Husin menyifatkan kenyataan itu sebagai penghinaan kepada Sultan yang memperkenan perkara itu dan mencadangkan Ibrahim dihalang menjejakkan kaki di Selangor.
Apa, dia ingat Tok Him takut ke kalau kena saman dengan Si Khalid Gagap tu? Sedangkan lautan api pun sanggup direnang, inikan pula setakat nak pegi ke mahkamah.

Sekali lagi, Tok Him membalas dengan jawapan yang betul - betul merentap kalbu Si Khalid Gagap tu sampai tergagap - gagap dia nak membalasnya semula.
"Jika mereka nak saman saya, samanlah. Saya tak boleh buat apa-apa. Biar mahkamah putuskan apa yang saya kata 'mungkin' berlaku itu dan ini, salah atau tidak. Kalau salah saya masuk jail, tak ada hal," katanya.
Huh! Memang dasar manusia tak sedar diri betul la Si Minah Muka Berminyak ni. Ada hati nak halang orang masuk ke Negeri Selangor kunun.

Baru dapat kuasa sikit, dah mula nak menyalahgunakannya sesuka hati. Apa bezanya dia dengan orang lain kalau macam tu? Mengalahkan zionis pun ye jugak.

Inilah sikap Retorik puak - puak Pakatan Pembangkang tu sebenarnya. Bila bercakap bukan main lagi. Semua benda orang buat, semuanya tak betul belaka. Diorang ingat diorang betul sangat ke? Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Asmkm...sya telahpun link kan blog hebat tuan ke laman blog saya...Harap tuan sudi linkkan blog saya http://www.tekokopi.blogspot.com ke laman blog hebat tuan...terima kasih.

    BalasPadam
  2. BIJI FAEKAH RASANYA TERUS TERSENTOT

    BalasPadam
  3. Kah..kah..kah..ini laa bila tersa udah hebat sangat, sampaikan tahap kuasa sendiri pun tak tau..air anak dara tua yang tak kawin ni dah sampai tahap naik kekepala kut..lu sape nak halang orang daripada memasuki sesebuah negeri apa kuasa ko betina ooii..
    Ehmm..beginikah caranya yang dilaungkan oleh para pemimpin mereka yang mereka memrintah secara demokrasi dan telus takde sebarang halangan..baru orang kritik sikit je udah ngelabah semacam jee.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping