Jumaat, Februari 17, 2012


Wah!!! Nampak gayanya, stail buat spekulasi oleh blogger - blogger Pakatan Pembangkang ni semakin menjadi - jadi walaupun ianya nampak sangat terdesak.

Dengan hanya 'mengutip' berita dari laman blog UMNO Pahang Online sahaja, blogger Pakatan Pembangkang di Pahang ini boleh buat spekulasi yang bukan - bukan.


Tanpa mengetahui tujuan, dan isi kandungan didalam Majlis Jamuan yang diadakan untuk peserta Aman Kampus itu, mereka suka - suka buat dakwaan.

Kononnya, dengan belanja mahasiswa Universiti tu dengan jamuan makan, maka itu membuatkan mereka menyokong Lynas.


Sebenarnya, YAB Menteri Besar Pahang hanya meraikan mereka sebagai tetamu yang dah buat aktiviti dan program Kemasyarakatan di Negeri Pahang.


Memang itulah adapnya sebagai tuan rumah. Meraikan tetamu yang datang ke tempat mereka. Adakah tindakan itu salah?


Hakikatnya, diorang bukan menyokong Lynas. Diorang hanya menyokong usaha Kerajaan menyediakan peluang pekerjaan. Sama la dengan mereka yang berdemo depan Hyatt tempoh hari. 

Adakah salah untuk mahasiswa tu menyokong usaha Kerajaan untuk menyediakan peluang pekerjaan kepada rakyat diMalaysia ni?

Itu yang peliknya dengan puak - puak Pakatan Pembangkang ni. Buat kerja tak nak. Yang diorang taunya nak mempertikaikan itu dan ini je kerjanya.

Jadi, macam mana para mahasiswa tu nak sokong mereka sedangkan tak de apa pun puak - puak Pakatan Pembangkang tu buat untuk mereka.

Ada diorang tawarkan peluang pekerjaan kepada rakyat? Ada diorang sediakan infrastruktur bagi mahasiswa ni untuk dapat kerjaya dimasa akan datang? Jawapannya takde!!!

Yang diorang buat pun setakat berdemo je. Boleh dapat pendapatan ke dengan berdemo?Adakah ianya berbaloi untuk dia belajar tinggi - tinggi tapi kerjanya berdemo sahaja?

Jika blogger terbabit benar - benar yakin bahawa kilang Lynas tersebut merbahaya dan boleh membunuh rakyat, sudah berapa ramai rakyat di China yang mati akibat kilang tu?

Kalau boleh, jelaskan dengan terperinci beserta dengan bukti sekali. Setakat cakap je buat apa. Buat mengabihkan masa je!!! 

Dah lama dah perkara tersebut dibangkitkan rakyat di Kuantan. Tapi, sampai sekarang mereka dikalangan Pakatan Pembangkang tak mampu nak bagi statistik mengenainya.

Mungkin jugak la blogger Pakatan Pembangkang ni rasa yang Si Ketua Penipu tu dah dibelanja makan oleh puak - puak Rejim Israel. Jadi sebab tu la dia menyokong kedaulatan Negara Israel!!!

Ps: Kalau nak kira belanja makan boleh buat orang sokong Lynas, jadi Blogger Pakatan Pembangkang tu pun pernah dibelanja jugak la. Itu pasal la dia ubah tempo dia dan menyokong Lynas ni tak berapa lama dulu. 

Malah dia juga turut mengakui bahawa Si Fuziah Thoron tu dah banyak menyelewengkan fakta. Jangan ingat orang tak tau. Duduk di Kuala Lumpur pun, orang boleh tau perangai blogger ni.
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. salam tuan link kan blog saya dalam blog tuan http://perdanahitam.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Aku percaya PAKAR pasal isu lynas ni,yang dok buat propagandar u entah lulus entah tidak subjek sain SPM

    BalasPadam
  3. Kahkahkahkahkah...

    BalasPadam
  4. Inilah yang berlaku bila pengikut Pembangkang malas berfikir menggunakan akal dan hanya pandai menyalahkan orang walaupun setelah fakta dikemukakan oleh orang yang pakar dalam bidang ini. Selagi ada pengikut yang bersikap begini selagi itulah PKR mempergunakan mereka.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping