Selasa, Februari 07, 2012


Perkara ini memang sudah tidak dapat dinafikan lagi. Walaupun PAS cuba untuk melindunginya, tetapi pekung tetap juga berbau.

Kalau sebelum ini mereka kata yang isu berkaitan dengan pemecatan Datuk Dr. Hassan Ali tidak memberi kesan kepada PAS, ianya adalah bohong semata - mata.

PAS secara keseluruhannya memang menerima tamparan yang cukup hebat setelah mereka mengambil tindakan tersebut.

Dikalangan ahli sendiri, mereka kini diragui dengan kebebasan hak untuk bersuara. Kekangan itu wujud kerana Hassan Ali hanya mengkritik partinya sendiri demi untuk kebaikan.

Dikalangan parti komponen Pakatan Pembangkang pula, PAS dilihat tidak mampu untuk menguruskan isu berkaitan dengan Hassan Ali ini dengan baik.

Mereka akan lihat PAS sebagai satu komponen yang lemah dan bakal menjadi liabiliti kepada Pakatan Pembangkang dimasa akan datang.

Sekarang, dengan agenda yang dibawa oleh Hassan Ali juga turut membawa satu cabaran yang besar buat puak - puak Parti Angguk Saja tu.

Agenda Datuk Dr. Hassan Ali ialah untuk terus perjuangankan dasar Islam, mengukuhkan hak orang Melayu dan memelihara Institusi Raja Berperlembagaan.

Kalau sebelum ini PAS mengatakan yang mereka mahu menegakkan Islam, memperjuangkan Hak Melayu dan menghormati Raja - Raja. 

Jadi, kenapa tidak mereka menyertai agenda yang diperjuangkan oleh Datuk Dr. Hassan Ali ini? Nah!!! Itu sahaja sudah cukup untuk menjadi satu cabaran buat mereka.

Tapi kalau PAS punhanya tau bercakap je, baik tak payah!!! Memang bagus sangat la diorang join sekali dengan DAPigs yang dah memang terang - terang nampak sebagai sebuah parti Ultra Chauvinist tu!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Go Hassan Ali go...we r with u all the way. Let the truth prevail

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping