Isnin, Februari 13, 2012


Ish! Ish! Ish!!! Apa kena dengan Datuk Ahmad Maslan ni? Kenapa pulak dia nak hina kitab suci orang lain sehingga dicampakkan ke dalam tong sampah?

Penat - penat je Si Anu-Gay-Rah Setan tu me'wahyu'kan ketaib suci tu kepada ahli - ahli dan jaga - jaga bontot dia. Suka- suka je Tok Mad nak buang dalam tong sampah.

Lagi pun, siapa pulak yang kata bahawa isi kandungan kitab tu perlu diikuti dan dituruti satu persatu oleh mana - mana pihak sekali pun?

Bukan setakat fakta je yang dia seleweng. Malah nak dijadikan bahan rujukan pun tak boleh sebab semuanya tak masuk akal belaka. 

Tapi, nak buat macam mana lagi ye tak. Dah memang itulah tempat khusus buat kitab tersebut sebenarnya. Layaknya kitab buku JingGay tu duduk dalam tong sampah je.

Kalau tidak pun jadi kertas lap tandas. Itu pun orang tak nak guna kot. Dah la isi kandungan pun mengarut tak tentu arah. Jadi memang patut sangat la buku tu di'Tong-Sampah'kan!!! Nak dijadikan panduan hidup konon. Ceit!!! Pigidah!!!
Bercakap dalam sidang media selepas itu, Ahmad yang juga ketua penerangan Umno berkata tindakannya memasukkan Buku Jingga ke dalam tong sampah memang dimaksudkan kerana hujah pembangkang didakwa "amat salah".

"Pertama, mereka sebut tanah itu milik Felda Plantations. Felda Plantations tak ada tanah. Itu pun dah salah, belum lagi ulasan yang saya sebut (dalam sesi penerangan)," katanya.

"Itu sebabnya saya masukkan dalam tong sampah di depan peneroka, sebab mereka tak sudah-sudah pergi bagi borang tanah. Macam mereka ini DO (pegawai daerah). Nak faraid tanah, kononnya tanah Felda Plantations."

Sebaliknya, jelas Ahmad, Felda Plantations hanya mengurus dan pemilik sebenar tanah adalah "the big Felda" selepas kerajaan tidak lagi memberikan tanah kepada peneroka pada 1990 supaya ia dapat berdikari dan mendapat keuntungan.

"Dan itu sepatutnya bantu keluarga miskin lain. Jadi tanah itu tidak boleh nak serahkan pada anak peneroka. Dan kalau kita beri tanah pada anak peneroka, orang kampung yang ayah dia tak dapat tanah, Cina tak dapat tanah, India tak dapat tanah...

"Tiba-tiba nak lagi pada orang yang ada tanah tanah. Adil ke tu? Sebab itu saya campak buku tadi dalam tong sampah," soalnya lagi dengan sinis.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping