Selasa, Mac 27, 2012

Muka Speaker Pecah Yang Pucat Semasa Kena Kantoi!!!
Hah!!! Tau pulak Si Teng Chang Khim ni menggelupor bila didakwa berat sebelah sewaktu menjadi Speaker Dewan Undangan Negeri.

Tapi, macam biasa la. Mana ada orang yang berak tengah jalan nak mengaku yang itu taik dia. Jadi, dia cuba la tegakkan benang yang basah.

Kata dia, tujuan dia hantar SMS tu adalah untuk memuji tindakan Exco Kerajaan Negeri yang ketika itu sedang membuat penggulungan.
"Ingin saya jelaskan di sini, dalam tugas yang diberikan ini, saya sentiasa bersikap adil dan jika ada mana-mana pihak kerajaan atau Exco yang dilihat tidak mengikuti peraturan yang ditetapkan, saya akan tegur, begitu juga jika Barisan Nasional membuat satu yang baik saya akan puji, jadi tidak timbul langsung bersikap berat sebelah," kata beliau lagi.
Chang Khim juga menegaskan, kiriman SMS beliau kepada kesemua Exco Kerajaan Negeri bukan tindakan berat sebelah seperti didakwa Adun BN.
Menurutnya, kiriman SMS tersebut adalah satu pujian kepada Exco yang berjaya membuat perbahasan dengan baik dan beliau menggesa Exco-exco lain mencontohinya.
Beliau berkata, sekiranya wujud kesalahan di pihak Exco Kerajan Negeri, beliau tetap akan membuat teguran dan bukan hanya ke atas Adun pembangkang semata-mata.
"Apabila saya melihat cara Exco Yaakob Sapari, membuat penggulungan dengan teratur, saya memberitahu ini cara yang baik. Begitu juga apabila saya membuat teguran kepada Dr Xavier Jayakumar ketika membuat penggulungan.
"Saya bertindak secara adil, sekiranya betul saya beri kepujian dan jika salah saya akan tegur," katanya.
Cuma tinggal lagi, persoalannya disini ialah, kenapa teguran tu dihantar melalui SMS? Apa, dia tak boleh ke tegur atau puji secara lansung ketika persidangan tu?

Kalau betul la dia nak bagi pujian atau pun teguran, buat je la. Untuk apa dia nak hantar SMS tu? Tak masuk akal lansung.

Bila dia kata yang dia jugak ada menegur ADUN BN ketika membuat kesalahan. Tinggal lagi, adakah teguran dia tu dihantar kepada YB Abdul Shukor melalui SMS jugak?

Tolong la!!! Jangan ingat rakyat Malaysia ni BODOH sangat macam dia!!! Kot ye pun nak tegakkan benang yang basah, jangan la guna taktik bangang macam ni!!! 

Ni bukannya nak selesaikan masalah. Nak timbulkan masalah ada la!!! Sebab itulah orang pesan, nak bercakap gunakan kepala otak, bukan guna Kepala Lutut!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. dia cakap untuk orang bodoh yang akan percaya 1000000000000% segala kata-kata mereka. pengikut pembangkang memang bodoh untuk berfikir.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping