Selasa, Mac 27, 2012


Nampak gayanya, Si Khalid Gagap ni masih tak puas lagi memalukan Si Azmin Ali tu dengan isu yang berkaitan dakwaan terhadap Dr. Hassan Ali.

Walaupun sebelum ni dia dah nyatakan yang tindakan Datuk Dr. Hassan Ali menggunakan dana Kerajaan negeri bagi membaik-pulih pejabat Exco ikut ketetapan.

Tapi, rasanya macam tak cukup lagi penjelasan yang dibuat tu. Malah dia mintak pihak tertentu agar tidak memanjangkan lagi isu ni.

Dalam erti kata lainnya, dia nak sampaikan kepada Si Azmin tu supaya jangan nak memandai - mandai membuat dakwaan sedemikian tanpa izin dari dia terlebih dahulu.

Tinggal lagi Si Azmin tu memang rasa yang diri dia dah lebih bagus dari MB. Jadi, sebab tu la dia buat dakwaan tersebut terhadap Hassan Ali.

Cuma, apa yang dia tak sedar ialah, dakwaan tu secara tak lansung telah membuka pekung didada mereka sendiri. 

Maknanya, selama ini, memang wujud penyelewengan dalam Kerajaan Negeri yang dilakukan oleh Exco tapi semuanya hanya didiamkan sahaja oleh mereka.

Kan dah tak pasal - pasal je Si Khalid Gagap tu yang malu? Sekarang, terpaksa la dia mempertahankan Datuk Dr. Hassan Ali dan suruh Si Azmin tu agar mendiamkan diri!!!
SHAH ALAM, 27 MAC: Walaupun bekas exco kerajaan negeri, Datuk Dr Hasan Ali membelanjakan kos lebih tinggi bagi mengubahsuai pejabatnya daripada rakan-rakannya, namun menurut Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pengubahsuaian berjumlah RM329,000 itu tidak perlu dipersoalkan.
Katanya, isu tersebut tidak perlu dipanjangkan memandangkan proses untuk kerja-kerja berkenaan dibuat dan diluluskan mengikut tatacara kewangan yang telah ditetapkan. 
"Angka yang digunakan agak munasabah. Tidak perlu pergi terlalu jauh dan mempertikaikan perkara itu. Tetapi jiika beliau berjiwa rakyat dan mempunyai rasa tanggungjawab, mungkin beliau boleh kurangkan sedikit kos itu,” katanya.
"Selain itu, proses pelaksanaan kerja-kerja itu juga dibuat mengikut tatacara (kewangan) yang sedia ada," katanya ketika menggulung perbahasan pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini. 
Ps: Apa - apa pun, Si Azmin Ali tu sampai sekarang masih lagi tak menyahut cabaran Datuk Dr. Hassan Ali mengenai 5 perkara yang dikemukakannya semalam.

Apa yang Si Azmin tu buat hanya menafikannya dan kata ianya satu fitnah yang sengaja disuburkan semula. Kalau ianya fitnah, kenapa tak nak saman!!! Setakat cakap je buat apa!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping