Sabtu, Mac 10, 2012


Berikut Semut siarkan salah satu email kiriman salah sorang pembaca blog ni mengenai Si Wali Terompah tu semalam.
Encik Semut. Tolong la terbitkan cerita ni. Kecewa sungguh aku dengan Nik Aziz ni. Semalam aku terbaca artikel ni dalam Harakah Online yang mengisahkan pasal Si Nik Aziz tu.

Kata dia, dakwah ni juga merupakan satu seni yang sama seperti diamalkan oleh golongan artis pada hari ini. Malah Rasulullah sendiri telah menggunakannya dalam dakwah baginda suatu ketika dulu.

Apa yang aku peliknya ialah, dulu orang tua ni sibuk sangat mengutuk golongan artis ni sebab mengakibatkan umat Islam 'Lagho' dengan dunia seni tu.

Nak pulak kalau orang yang main alat musik. Kata dia tu semua alat musik setan. Dalam ceramah - ceramah orang PAS pun banyak jugak dicerita pasal benda ni.

Dia juga yang mengharamkan sebarang konsert untuk diadakan di Negeri Serambi Mekah tu sebelum ini. Jangan harap la golongan artis ni nak jejak kaki di Negeri tersebut.

Tapi sekarang ni dah berubah. Dia pulak nak jadi artis katanya. Sanggup pulak dia putar belit kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini.

Soalnya, kenapa kalau dia buat semua benda Halal tapi kalau Kerajaan buat semuanya Haram belaka? Tak ke itu boleh dikira sebagai satu tindakan munafik? - Pembaca Setia.
Nah!!! Korang tengok sendiri. Bukan Semut je yang sangka Si Wali Terompah tu dah nyanyuk. Malah rakyat Malaysia pun dah tau. Cuma dia je yang tak sedar diri.

Si Wali Terompah tu juga turut mendakwa dan menganggap diri dia sekarang sebagai artis. Itu dikeluarkan dalam Sinar Harian hari ni.
“Artis sebenarnya perkara baik, iaitu orang yang menggunakan seni. Alangkah seronoknya jika saya juga dianggap sebagai artis. Saya seorang pendakwah, saya juga menggunakan seni iaitu seni pemikiran untuk memperkembangkan ajaran Islam.

“Mengajak orang untuk mendekati Islam terutamanya kepada umat Islam itu sendiri yang mungkin terlupa dengan ajaran agamanya,” katanya pada Sidang Media Selebriti Hari Hiburan Islam (Hai) di kediaman rasminya di sini, semalam.
Tapi, apa nak heran ye tak. Kalau dah fatwa yang dikeluarkan oleh Si Ketua Penipu berkaitan dengan hubungan seks pun dia boleh terima, apatah lagi dengan bidang seni ni. Kacang je dia nak buat pusingan 'U'!!!
Categories: , , ,

6 ulasan:

  1. kah kah kah...alahai simusang berjanggut ni berangan jadik artis lak pulak..ini lah akibatnya pabiala manusia terlalu disanjung dan tidak siapa pun berani menegur bebeliau..ianya akan merubah akal pemikiran orang yang disanjung tersebut menjadi lebih sombong dan bongkak. Nike ajis kalau nak jadi artis lagi elok kalau rambut dikaler hijau..misau sebelah dikaler biru dan janggut dikaler merah..baru ada ummpp..sebab sama kaler ngan PAS..DAP dan PKR..

    BalasPadam
  2. blogger shit....
    sakan hina ulamak nampakk!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. sape yg lantek dia jadi ulamak,tlg khabarkan

      Padam
  3. DIA ITU TELAH DINASIHATKAN OLIH SETAN(dari golongan jin dan manusia)untuk melestarikan kehidupan ini

    BalasPadam
  4. woii hamidi...

    ulamak ke simusang berjanggut ni..tu laa ada otak orang suruh guna tak nak..kesian nya manusia saperti ko ni diperbodohkan didalam ceramah tepi longkang..

    BalasPadam
  5. ini dah melalut.tuan guru tak bolihlah samakan ulamak dengan artis.ulamak pengajar ugama artis pnghibur.kalau taringin sangat nak jadi artis masok je kumpulan nasyid.tinggalkan bidang politik nanti tak sempat pulak nak berkenpen.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping