Berita Pahang

Selasa, April 03, 2012


Mungkin bagi puak - puak Parti Angguk Saja tu, isu seumpama ini bukan la besar sangat. Ianya hanya perkara remeh je dan tak perlu diperbesarkan.

Tapi, kalau betul - betul perkara ini berlaku di Malaysia, apa yang akan dinyatakan oleh puak - puak PAS tu? Siapa pulak yang akan mereka persalahkan kelak?

Adakah mereka akan salahkan keluarga, masyarakat atau individu terbabit? Kalau jawapan korang ada dalam tiga pilihan tu, dah tentu korang silap besar!!!

Sebab PAS dah tentu takkan salahkan orang lain melainkan UMNO dan Barisan Nasional. Biar pun KEGAGALAN tu jelas disebabkan mereka sendiri, tapi, itu bukan isunya.

Isunya, hanya mereka sahaja yang layak untuk menegakkan syiar Islam di Malaysia ni. Orang lain kalau buat HARAM Belaka!!! 

Maklum la. Diorang kan boleh janjikan syurga. Jadi, kalau ada artis yang murtad nanti, tak payah susah - susah. Masuk je PAS. Gerenti masuk Syurga jugak!!!
Kontroversi terbaru yang terjadi di kalangan dunia hiburan Indonesia apabila berita tiga selebriti mereka dikatakan telah menukar agama dalam erti kata lain, murtad tersebar.
Menurut satu sumber, salah seorang daripada selebriti tersebut adalah Pinkan Mambo. Penyanyi yang popular dengan lagu "Kekasih Yang Tak Dianggap" itu sudah dua kali menukar agama, perkara tersebut telah disahkan sendiri oleh ibunya, Deetje. Deetje yang kecewa dengan tindakan yang dibuat oleh anaknya itu memberitahu bahawa dia belum pernah melihat Pinkan ke gereja, namun dia memberitahu bahawa anaknya itu sudah mula belajar agama lain.
Pinkan atau nama sebenarnya Pinkan Ratnasari Mambo dikatakan telah berubah dengan mendadak sejak kebelakangan ini. Menurut Deetje, dia merasa seperti kehilangan anak namun hanya berserah pada yang maha berkuasa.
"Anak merupakan kurniaan Tuhan dan kita tidak boleh mencintai anak 100 peratus kecuali pada Yang Maha Pencipta,"ujar Deetje.
Yang kedua pula adalah selebriti yang terkenal dengan watak Aisha dalam filem "Ayat-Ayat Cinta", Rianthi Rhiannon Cartwright. Dia turut dikatakan telah menukar ke agama kristian apabila berkahwinan dengan Alfoncius Dapot Parulian Nainggolan atau lebih dikenali dengan Cas. Perkahwinan mereka dilangsungkan di Gereja Old St Patrick, New York Amerika Syarikat. Berita ini diketahui apabila risalah gereja tersebut tersebar dan memperlihatkan wajah bintang pengacara MTV itu.
Pengurus kepada Rianthi, Adi kemudian dihubungi bagi mengesahkan dakwaan tersebut, namun Adi enggan mengesahkan sebaliknya memberitahu bahawa dia tidak tahu mengenai perkara tersebut dan menjelaskan bahawa dia hanya berhubung dengan Rianthi hanya atas urusan kerja.
Adi mencadangkan agar mendapatkan pengesahan daripada paderi di gereja tersebut namun pihak mereka juga enggan memberi kerjasama.
Selebriti paling terbaru yang didakwa murtad adalah Happy Salmah atau nama sebenarnya Jero Happy Salma Wanasari. Dia dikatakan telah memeluk agama Hindu kerana mahu berkahwin dengan teman lelakinya, Tjokorda Bagus yang berketurunan raja. - Sumber
Categories:

10 ulasan:

  1. Pas kan parti Isle semalaysia. so, hal-ehwal Indon dia tak campur. Murtad dalam negeri pun dikata perkara kecik aje, hudud cuma 0.0001% dari Islam, bina masjid pun tak penting, Azan kuat2 pakai speker bid'ah, Nabi tak buat..

    p.s : kesian umat Islam Indon, tak merasa la tiket free ke syurga Tuan guru!

    BalasPadam
  2. PAS PARTI BABI
    PAS PARTI YAHUDI LAKNAT
    PAS PARTI KAFIR HARBI
    PAS PARTI JALANG KAFIR HARBI
    PAS BABI
    PAS BABIPAS BABI
    HARAM JADAH
    MAK DIA ORANG PUNYA PUKI
    BABI LAH KAU PARTI LAHANAT
    ANAK HARAM
    LAHANAT
    BABI

    BalasPadam
  3. Apa punya baghal la En.Semut Hitam. Hal ni berlaku kat Indonesia. apa kena mengena plak dengan Pas. Di sana ada penegak hukum di sana. Takkan Pas nak melangkau sempadan nak tegur pasal hal ni je. Pakai tibai je nak tulis. Tak pasal-pasal tambah dosa. Dosa sendiri tak tertanggung, nak tanggung plak dosa yang disebarkan. Kalau hal ni terjadi di Malaysia, mesti mereka akan melakukan sesuatu.

    BalasPadam
  4. benggong..sapa yang merintah Msia Pas ke BN..adus dangkal nya

    BalasPadam
  5. sapa pegang jaKIM.SAPA PEGANG POLIS..SAPE PEGANG MUFTI..SAPE BOLEH GUBAL UNDANG2..SAPA PEGANG UGAMA..paS BUKAN PEMERINTAH BODO..KNP NK SALAH KAN PAS..KALAU PAS PARASIT UMNO N BN APA? bABI..KE CMNNEEEEE..ADUSSSSSSSSSSS BENGAp knp laa kamu buta mata..

    BalasPadam
  6. eh eh tak pasal-pasal je nak tuduh kan? SEKARANG NI KAT MALAYSIA BANYAK GILA ISU MURTAD, APA YANG KERAJAAN SEKARANG NI BUAT????! APA UMNGOK BUAT??haaa.. dok kutuk2 je pandai. tindakan takdak. yang pemimpin goyang kaki. pemimpin tertinggi dok pongpang2 pasal wasatiah, padehal satu family boros gila. ooops terbabas.. berjangkit daripada owner blog ni, suka terbabas....

    BalasPadam
  7. salam..semoga anda semua bahagia.bagi saya x kira parti mana2 yg memerintah..tapi yg paling penting kualiti yg ada pada pemimpin.x kira lah dari PAS,UMNO,DAP,MCA,MIC dll.sape2 boleh memerintah asalkan dia membawa kesejahteraan,keamanan,kebaikan,kesenangan,kemajuan kepada rakyat dan negara.jadi harapan saya di sini UNDILAH PEMIMPIN yg bertanding..tapi BUKAN PARTI yg ditandingi.

    BalasPadam
  8. Macam mana pembangkang nak buat negara ni lebeh ok!tgk kt tempat dia memerentah macam biasa je,x de pun yang luar biasa yang boleh dibanggakan!

    BalasPadam
  9. dah bagi cara-cara nak ke syurga, deme tak nak ikut..nak ikut ke neraka jugak..lantaklah..korang bukan bodoh banggang tak pandai baca ke..tulis ke...kata bijak2 belaka..nak salahkan orang pulak kalo artis tukar agama..pikir-pikirlah..

    BalasPadam
  10. ape punya ngok la semut hitam nie.. maybe hitam beno hati ko kot duhai semut.. cakap guna akal la, bukan guna otak. adeh.. pas ke yang mentadbir INDONESIA? apedaa.. tue la penting nya EDUCATION!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping