Ahad, April 29, 2012


Lepas ni, dah tentu - tentu Si Ambiga Pandikutty tu bakal menggunakan kenderaan awam sebagai punca utama untuk tujuan pengangkutan.

Mana tidaknya. Duit dan segala harta yang dia ada akan dihabiskan untuk membayar saman kepada pihak - pihak tertentu akibat kemusnahan Bersih 3.0.

Memang wajar pihak peniaga dan pengusaha seperti RapidKL mengambil tindakan tegas terhadap Si Ambiga ni.  Biar dia tau sikit akibat buat kerja yang bukan - bukan!!! Lepas ni, pikir dulu dengan Kepala Otak, bukan dengan Kepala Lutut!!!
KUALA LUMPUR - RapidKL, penyedia perkhidmatan Transit Aliran Ringan (LRT) dan bas di Lembah Klang, akan mengambil tindakan undang-undang terhadap penganjur perhimpunan semalam kerana mengalami kerugian besar akibat tindakan liar oleh kumpulan demonstran.
Syarikat itu mahu ganti rugi berpatutan termasuk kerosakan teruk kepada asetnys, kehilangan hasil pendapatan di stesen LRT Masjid Jamek selepas demonstran meluru menerusi pintu LRT tanpa membayar dan kehilangan pendapatan daripada operasi perkhidmatan basnya.
"Kami mengalami kerugian besar seperti kerosakan pada penutup gulung dan pagar, pintu tandas serta orang menggunakan perkhidmatan kami tanpa membayar dan operasi bas juga terjejas teruk kerana penutupan jalan," kata Pengarah Urusan Kumpulan, Syarikat Prasarana Berhad (Prasarana) Datuk Shahril Mokhtar dalam kenyataan hari ini.
Katanya, syarikatnya akan membuat laporan polis terhadap penganjur dan percaya pengusaha pengangkutan lain dan peniaga turut mengalami nasib yang sama.
Beliau berkata, petugas Prasarana juga dibaling dengan botol air mineral dan dicaci oleh sekumpulan demonstran apabila petugas berkenaan cuba membantu seorang penumpang yang pengsan di stesen itu.
"Menjadi tugas kami untuk menjaga keselamatan penumpang, aset dan petugas di stesen itu, Oleh itu, terdapat keperluan untuk menutup stesen itu pada masa itu," katanya, sambil memperjelaskan bahawa stesen itu turut ditutup pada dua perhimpunan sama sebelum ini.
Categories: , , ,

9 ulasan:

  1. Pembaca sekelian...

    Cari segala kesalahan Dan kelemahan seperti diatas...

    Buat lapuran polis ...Dan seterusnya Saman sampai mampus...

    Tengok ejen Yahudi Ada salur bantuan tak...

    BalasPadam
  2. yang sebelah ambiga tu pun saman juga, penghasut rakyat buat kacau bilau, biar habis duit tulis buku bayar saman

    BalasPadam
  3. saman sekali anwar BABI dan babi2nya.... dan juga Hadi Awang , Nik Aziz dan luncai-luncainya.

    BalasPadam
  4. Memang patut dia disaman....semua saman dia cara berasingan...dia mungkin peguam yg handal putar belit tp klu byk yg saman mungkin ada yg yg sangkut dia terpaksa byr ganti rugi dan juga kos guaman bgi setiap saman...

    BalasPadam
  5. Setuju. Dan jangan lupa pihak polis pun kena tuntut ganti rugi kenderaan dan bil bil hospital. Bukan saman Ampuki tu aje tapi Aljuburi, Al janggut bangang, Alsabu norma dan kafir sial LKS

    BalasPadam
  6. Kepada Pakar Undang undang..

    Mohon senaraikan perkara yang boleh kita semua buat lapuran polis secara general Dan kemudian Saman...

    1. Menganggu ketenteraman Awam.
    2. Memukul Dan mencederakan Penjawat Awam.
    3. Melumpuhkan Ibu Kota.
    4. menghalang Hak saya sebagai Rakyat untuk berada di Ibu Kota ..
    5. Mencemarkan imej negara di antarabangsa...

    Teruskan...

    Senarai...

    BalasPadam
  7. penganjur tak akan keluar duit sendiri untuk bayar saman,mereka akan menjelajah ke seluruh pelusuk tanah air mengadakan ceramah sambil memungut derma,mereka akan gunakan pak lebai sekutu mereka untuk menarik pengikut tegar menderma untuk menyokong perjuangan mereka.

    BalasPadam
  8. 6. Kerugian perniagaan
    7. Menyebabkan kecederaan berat
    8. Melanggar arahan mahkamah
    9. Menganjurkan perhimpunan haram
    10.menyebabkan kerosakan dan kerugian
    11.serangan fizikal hingga menyebabkan kecederaan
    12.cubaan membunuh dgn niat

    BalasPadam
  9. Mari pakat buat laporan polis ramai-ramai.. Yeahhhhhhhhsssss. Itu je la yang kita reti buat pon, selain dok kutuk pong pang kat sini

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping