Ahad, April 29, 2012


Dalam ucapan yang disampaikan oleh Si Wali Terompah tu semalam, dia kata rakyat sekarang ni sudah bijak dan berintelek.

Heran juga. Adakah perbuatan seperti ini dianggap bijak dan berintelek? Macam orang yang tak bertamadun ada la. Tak pun orang yang tak de otak.


Rupanya, ada sebab lain selain dari ucapan tersebut. Ada cerita panas yang didedahkan sendiri oleh peserta BERSIH semalam. 
KUALA LUMPUR: Ego pembangkang yang selama ini mendabik dada bahawa mereka tidak perlu atau pernah 'memberikan wang' untuk menarik kehadiran penyokong dalam satu-satu aktiviti atau perhimpunan yang dianjurkan, memakan diri hari ini. 

Bagi mereka, hanya UMNO dan Barisan Nasional (BN) sahaja yang perlu 'menyuap' duit atau menaja sesuatu bagi menarik kehadiran khalayak sedangkan realitinya pada perhimpunan yang disokong pembangkang di ibu negara hari ini menceritakan sebaliknya.
Tinjauan Bernama di beberapa lokasi yang menjadi tumpuan peserta perhimpunan itu yang kononnya untuk menuntut sistem pilihan raya yang bersih dan adil mendapati sebahagian daripada mereka sebenarnya ditaja oleh pihak tertentu, begitu juga kerajaan negeri.
Perkara itu didedahkan oleh beberapa peserta daripada Kelantan yang mana kedatangan mereka ditaja sepenuhnya meliputi pengangkutan, penginapan dan keperluan lain seperti belanja makan. 

Menurut Wan Ismail Wan Mad, 34, beliau tiba di Kuala Lumpur sejak tiga hari lepas dari Tumpat dengan menaiki bas yang ditaja Pas bahagian itu.

Katanya selain disediakan hotel, beliau dan peserta lain turut diberi "duit poket" sebanyak RM150 setiap seorang. 


"Semasa perhimpunan tahun lalu (9 Julai 2011) saya turun berdemo guna duit sendiri, sekarang diberi duit poket serta disediakan bas dan hotel. 
"Jadi lagi bersemangatlah kami turun ke mari (Dataran Merdeka)," katanya ketika ditemu bual Bernama di sini. 

Seorang remaja yang hanya mahu dikenali sebagai Azli, 25, berkata peluang untuk turun berhimpun dengan segala perbelanjaan, termasuk duit poket disediakan kerajaan Pas Kelantan, menjadi dorongan utama kepadanya untuk turut serta dalam perhimpunan itu. 

"Kami turun dua bas dari Pasir Mas untuk demo kali ini, kami tinggal di hotel berdekatan bagi memudahkan perjalanan ke Dataran Merdeka," katanya. 
Hah!!! Apa lagi alasan yang mampu puak - puak Pakatan Pembangkang ni berikan? Setakat RM150 je yang mampu diorang bagi supaya rakyat memberontak?

Yang diorang pulak, selesa duduk senang lenang dalam rumah Istana mereka sambil goyangkan kaki. Itu yang dikatakan sebagai pejuang rakyat? Pejuang Rakyat Kepala Tengkorak Dia!!!
Categories: , , ,

10 ulasan:

  1. Setakat orang orang upahan yang N.ajis pun tahu macam dia boleh tahniah konon orang sekarang dah bijak buat pilihan. Mengapa tak tahniah Anuwar terus?

    Tahniah merosakkan keamanan? Sesuai lah kalau dari Tok Iblis.

    BalasPadam
  2. aku meluat sangan sangat tengok muka Nik Ajis dan balaci nya meluat....sangat....khiaq puii....

    BalasPadam
  3. Nik ajis wali selipar terompah babi.
    Babi tua beruban.
    Penjilat tegar puki ambiga.
    Tahniah

    BalasPadam
  4. Nak najis ni telah melakukan dosa besar kerana meninggalkan kewajipannya iaitu menghadirkan diri ke demo Bershit ni....bukankh hadir demo tu wajib mengikut fatwa c najis ni? Ertinya siapa tak buat berdosa tau....

    BalasPadam
  5. YA ALLAH YA TUHANKU KEMBALIKAN NIK AZIZ KEJALAN YANG BENAR DEMI BANGSA DAN AGAMA

    BalasPadam
  6. bilalah orang tua kutuk si nik abdul aziz bin nik mat ni nak insafffffffff....
    aku tenguk dah macam "lembu pendek" sudah!

    BalasPadam
  7. Dulu aku sentiasa hormat dia....wlupun aku tak pernah sokong dia aku tetap hormat dan tak pernah kata kesat pada dia...tp skarang dia dh melampau tak sedar diri nyanyuk tua ni...

    BalasPadam
  8. jangan kutuk orang tua ni ... dia boleh mengampunkan dosa tau ... dosa mat sabu berzina dengan normah di dalam hotel perdana pun dia sudah ampunkan ...

    BalasPadam
  9. Sudah lupa kah kita, Umat PAS ni liwat isteri tak apa. Inikan pulak LGBT.

    Umat PAS dan PKR tarmasuk DAP dibolehkan meliwat di antara satu sama lain.

    Contohnya:- Anwar liwat Kit Siang, Kit Siang liwat Hadi, Hadi liwat Karpal, Karpal liwat N.ajis.

    Habis semua kena liwat, calit dengan kain putih. Oleh kerana banyak sangat kunyit yang meleleh bertukarlah kewarna kuninng BERSIH.

    Moral Cerita ini 4 beruk Jalan Kengkang kerana sedap meliwat.

    BalasPadam
  10. Tok Guru yg busuk hati nya !!...Pas parti yg melacor agama sebenarnya bukan umno

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping