Ahad, April 29, 2012


Setelah pelbagai bahan bukti yang siap dengan gambar dan video didedahkan mengenai keganasan dan kekejaman peserta Bersih semalam, kini mereka mula meroyan.

Pemimpin - pemimpin Pakatan Pembangkang seolah - olah hilang arah dan tidak tahu apa yang hendak dilakukan. Mereka jadi buntu.

Maka mereka pun mula menuduh pihak Polis yang bertindak kejam ke atas peserta - peserta yang menyertai perhimpunan tersebut.


Kelihatan, mereka seolah - olah cuba untuk menegakkan benang yang basah. Sebabnya jelas. Mereka yang memulakannya dulu.

Perkara ini bukan satu tuduhan. Malah ianya diakui oleh Si Ambiga sendiri dimana dia kata mereka, pemimpin Pakatan GAGAL menghalang peserta bertindak merempuh Dataran.

Malah, Si Ambiga juga turut menjelaskan yang dia akan memberikan kerjasama untuk mencari punca kenapa peserta bertindak sedemikian rupa.
"Bagi sesiapa yang melanggar sekatan, polis perlu lakukan siasatan penuh dan mereka patut berhadapan dengan tindakan undang-undang. Kami akan beri kerjasama penuh bagi mencari siapakah punca kejadian merempuh penghadang polis. - Ambiga
Persoalannya, adakah Si Nga Cork Ming ni bersetuju dengan tindakan ganas dan kejam pihak peserta Bersih memusnahkan harta benda dan kenderaan awam semalam?

Adakah pemimpin Pakatan Pembangkang setuju dengan tindakan peserta merempuh benteng sekatan di Dataran Merdeka? Adakah dia setuju pihak Polis dipukul?

Kalau tengok kepada kenyataan Si Nga Cork Ming ni, dia setuju. Maka dia perlu dikenakan tindakan tegas diatas sokongan dia tu!!!

Tambahan pulak, ketika perkara ini berlaku, dimana dia? Kemana dia menghilangkan diri? Dah balik ke bilik hotel menyorok? Itu yang dia buat? Macam tu pemimpin rakyat?

Dah menyusahkan orang, tau pulak dia nak cabut lari. Lepas tu, sedap duduk dalam rumah Istana masing - masing, buat la tuduhan yang bukan - bukan!!! Macam sial!!!
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. Inilah tahap kita berfikir...tunjuk HERO yng dorang tu BERSIH konon..dorg x sedar yang diri mereka d perkudakan oleh PEMIMPIN yang KONONNYA BERSIH. Fikir-fikirkan lah dengan kepala otak...bukan dengan kepala lutut..

    BalasPadam
  2. Mungkin Nga Kor Ming akan berasa besar hati jika ramai rakyat Perak berkhemah di halaman rumah dia dan berdemo dan merosakkan harta benda. Ialah 99.9% amankan. Jangan panggil polis untuk relaikan perkemahan itu nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. idea kau memang terbaik.....aku sokong....jom kita turun ramai-ramai

      Padam
  3. Rakyat telah lihat sendiri bagaimana 70 - 80% orang2 Cina berhimpun mengikut jadual lebih-kurang antara 2.00 ptg - 4.00 ptg.
    Melayu2 pendemo bangsat sibuk dari malam sampai ke pagi tiba2 di saat2 akhir ,merusuh melanyak polis dan kenderaannya juga wartawan, asset2 Bandaraya, mengutuk-hina pemimpin2 Melayu sendiri!!!!
    Alih2 Anuwar keparat, Azmin keparat menuduh pihak Kerajaan pula yang mengkasari pendemo2 SIAL!!!!
    Anuar dan Ambiga DALANG!!!
    Pendemo CINA langsung tak beri muka kpd Polis dan Kerajaan BN!!!! Mereka buli Polis begitu teruk sekali!!!! Sah mereka org DAPig yang ketagih KUASA nak halau Melayu dari KL so Melayu lu fikirlah sendiri!!!
    Pendemo Melayu bodoh sial..yang ghairah jadi kuda tunggangan cuba sedaya-upaya provoke, mengganas dan menghancurkan sebarang bentuk diplomasi semata2 kerana Anuwar yang ketagih JAWATAN!!!
    Apa ko orang fikir hujan akan sampai ke petang.....???????
    Apa ko tak fikir kemarau setahun punah dek hujan sehari....
    Apa ko fikir rakyat tak punya perasaan!!!
    Apa ko fikir air tenang tiada buaya!!!
    Apa ko fikir rimau menggenggam kuku tidak menerkam bila mangsa memintas didepan mata!!!
    Siang tidak selamanya terang!!!

    BalasPadam
  4. nik aziz kata tak apa melayu di halau dari kuala lumpur atau malaysia ... kerana dia pun menyesal jadi melayu ...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping