Ahad, April 29, 2012


Fuh!!! Hebat. Memang hebat la Si Wali Terompah ni. Biasanya, puak - puak Pakatan Pembangkang tu kata perjuangan mereka merupakan satu jihad.

Jihad ni satu perkara yang suci dan perlukan pengorbanan yang tinggi. Maka, sebab itu mereka mendabik dada kata diorang ni pejuang Fisabilillah.

Dalam masa yang sama, mereka menuduh UMNO dan Barisan Nasional sering membayar pengikut - pengikutnya untuk sebarang acara.

Kali ini, Si Wali Terompah tu pulak mengakui kata dia bayar budak - budak berdemo semalam. Maknanya, dia merelakan budak - budak tu untuk merusuh di Dataran.
KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui membiayai beberapa peserta himpunan Bersih 3.0 dari Kelantan, yang berakhir dengan keganasan kelmarin.

Menurutnya, sumbangan tersebut bukan diambil dari  wang parti, sebaliknya  kepunyaannya sendiri setelah melihat kesungguhan individu terbabit mahu menyertai demonstrasi itu.

“Untuk ke Kuala Lumpur memerlukan kos yang besar, saya mengeluarkan wang sendiri untuk membiayai pelbagai keperluan, itu hak saya,  bukan wang parti,” kata beliau kepada pemberita pada sidang media di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan peserta Bersih dari Kelantan yang menjelaskan kehadiran mereka di perhimpunan semalam dibiayai parti, meliputi kos pengangkutan, penginapan dan keperluan lain seperti belanja makan. 
Pelik. Adakah itu nilai pengorbanan jihad Fisabilillah buat Si Wali Terompah ni? Ke mana perginya sifat Istiqomah didalam PAS yang cukup disanjung tinggi dulu?

Ternyata. PAS hari ini sudah jauh berbeza dengan suatu ketika dahulu. PAS sekarang sudah menjadi parti yang materialistik!!!

Persoalan utamanya disini ialah: Mana Si Wali Terompah tu dapat duit banyak untuk menanggung kos perbelanjaan peserta demo tu?

Bukan sikit - sikit jumlah dia. Boleh tahan jugak. Makan ratus ribu paling tidak. Dengan sewa Bas, sewa bilik hotel, duit makan dan sebagainya. 

Mana datang duit tu? Turun dari langit ke? Mana la tau ye tak. Dah orang panggil dia Wali Keramat. Kot dia boleh buat hujan duit macam tu, siapa tau!!!
Categories: , , ,

13 ulasan:

  1. PAS KAN DA ADA IMAN BESAR YANG BARU...IMAN BESAR AMBIAGA...IMAN BESAR YANG FATWANYA AKAN DI IKUT

    BalasPadam
  2. Astagfirullah...berhati-hati saudara bila menulis dan mengulas mngenai sesuatu..takut-takut kita kene jawab diakhirat kelak...."Diam itu lebih baik dari berkata2"...

    BalasPadam
  3. lebai butuh. bila kau nak mampus ha?

    BalasPadam
  4. Ulama tu tak beritahu tak cakap pon duit tu datang dari langit, yg admin simply made conclusion mcm tu. from this artikel, da boleh tahu pihak admin betol atau tidak. heh~ jgn sng2 wat artikel yg berkemungkinan besar timbulkan FITNAH

    BalasPadam
  5. hanya ulamak sahaja dibenarkan bercakap perkara yang tidak benar ... contohnya haji adi bolih menfitnah umno yang mengarahkan empangan air di lepaskan semasa pr di tenang dan menyebabkan pas kalah. walaupun tanpa sebarang bukti. mat sabu bolih menfitnah kononnya dia dilanggar olih kenderaan polis walaupun bukti vidio adalah sebaliknya kerana ada fatwa dari haji adai yang mana vidio tidak bolih menjadi saksi. orang lain yang harap bolih melakukan sedemikian kerana mereka tidak mampu untuk menjawapnya di akhirat. bagi penganut agama pas mereka tidak perlu jawap apa pun di akhirat kerana apabila mereka undi pas mereka terus masuk surga ...

    BalasPadam
  6. Mana2 pemimpin sial tu. Kalau hidup menyusahkan orang lebih baik mati.

    BalasPadam
  7. Geli dengar cakap anak buah dia yang kata pemimpin dia ulama. Tak ada otak kau orang. Bodoh betul. Akal tak ada.

    BalasPadam
  8. Bersih ayah kau. Perangai macam beruk. Jihad ayah kau. Bahlol lah puak2 PR ni.

    BalasPadam
  9. Aku agak2lah orang yang teloq dia dalam gegaman orang lain sampai mati pun dia tak berani nak bersuara macam N.ajis.

    Mesti ada sesuatu yang tak kena dengan N.ajis. Kenapa dia takut sangat dengan Anwar.

    Masa muda dulu dia bersanding pakai kot. Ini tentu ada rahsia masa zaman N.ajis keliling kampung dengan Vespa.,

    BalasPadam
  10. bila lah orang tua ni nak dot dot dot dotttttttt...
    tak sanggup dah aku tenguk muka dia ni..
    memang patutlah orang kelantan ramai kurang ajar sebab ada ulamak kurang ajar.. tapi dia ni ulamak ker???? siapa lantik dia jadi ulamak.. setahu aku dialah MB (ahli politik) paling bodoh kat malaysia ni... puihhhhhhhhhhhhh....

    BalasPadam
  11. orang kita yg waras ni faham benor bahawa si wali terompah jamban ni memang suka merapu. ada ke dia kata kota solat tu demontrasi, orang pegi haji tu demontrasi dan orang berwukuf di Arafah setiap tahun tu berdemonstrasi.dia tak tau ke demonstarsi tu maknanye PROTES.apa solat tu protes ke??? Haji tu protes ke??? Berwukuf tu protes ke??
    jawab.....

    BalasPadam
  12. Ape susahnya Pok Nik bagi rasuah cikit kat penyokong dia untuk buat rusuhan. Sebab itu Pok Nik sanggup bersekongkol dengan Annuar semata-mata KERANA Annuar janji nak bagi duit Satu Billion daripada dana Yahudi untuk PR13 nih... Pok Nik pun terima dan bagi rasuah gak.... hehehe.....

    BalasPadam
  13. Pok Nik bukan Ulamak...... tapi Ular Mak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping