Rabu, April 11, 2012



Orang ramai kini wajar mempersoalkan kenyataan Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh (foto) yang membuat dakawan kononnya pengawasan sebarang standard keselamatan bagi projek nadir bumi Lynas di Gebeng, perlu dilakukan oleh badan yang dipercayai orang ramai.


Katanya, "Kesihatan dan keselamatan rakyat akan sentiasa menjadi keutamaan," kata beliau dalam kenyataan sebelum ini. 


Malah Fuziah dengan bangganya mengatakan Lynas tidak mematuhi piawaian yang diperlukan untuk projek berkenaan. 


Kita juga perlu memberi jaminan kepada mereka, dari segi pelaksanaan," kata Fuziah. Persoalan yang timbul, apakah benar Fuziah itu boleh dipercayai?.


Ini kerana terdapat beberapa maklumat panas yang perlu diketahui oleh rakyat Malaysia tentang siapakah yang berada di belakang Pakatan Pembangkang ketika projek ini dibawa masuk dulu. 


Malah terdapat rekod yang menunjukkan dua orang Pakar dari kalangan mereka adalah terdiri daripada rakyat Malaysia yang mempunyai hubungan rapat dengan kepimpinan tersebut.


Mereka ialah Dr. Che Rosli, Ahli Parlimen PAS Hulu Langat dan seorang lagi ialah Dr. Haji Ahmad Termizi, Bahagian Keracunan.


Ini bermakna, kedua-dua mereka memainkan peranan penting untuk memastikan Lynas selamat dibawa masuk ke Malaysia. 


Tambahan pula ketika itulah isu Lynas ini sedang hangat diperkatakan oleh rakyat Kuantan sebenarnya. Demikian juga yang dinyatakan oleh Presiden PAS sendiri.


Kita pasti ingat bahawa sebelum ini mereka berdua telah menyatakan secara jelas bahawa projek pembinaan Lynas ini tidak merbahaya dan menjejaskan kesihatan rakyat.


Maka, jika dua individu ini pun tidak diterima dan ditolak pandangan mereka, adakah wajar untuk rakyat terus percaya dengan apa yang dikatakan oleh mereka?


Sedangkan nasihat Presiden PAS sendiri untuk merujuk kepada mereka yang pakar sekali pun ditolak, maka bagaimana mungkin kita hendak menerima pandangan mereka yang lain? Terutama sekali Fuziah Salleh?


Kata Haji Hadi, 'Kalau nak tahu pasal Getah, jangan tanya pakar Kelapa Sawit'. Dan kalau nak tau pasal otak, jangan tanya pada Fuziah. Sebab dia tak de otak!!! Otak dia letak kat lutut!!!



Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping