Selasa, April 03, 2012


Hanya itu sahaja ungkapan yang terkeluar dari mulut sahabat - sahabat Semut tatkala dia membaca laporan yang disiarkan awal tengahari tadi.

Kata mereka, memang patut pun Si Mahasewel sekor ni kena pukul sebab suka sangat buat benda yang tak berfaedah. Mak bapak hantar pegi belajar, dia sibuk nak jadi Gengster.

Kalau nak sangat jadi samseng, baik tak payah pergi belajar tinggi - tinggi!!! Buat mengabihkan duit mak bapak je kerjanya!!!

Tambahan pulak, tempat yang dia buat kacau tu pun bukan kawasan dia tinggal. Setakat datang kawasan orang nak buat kecoh tak tentu arah menda kejadahnya!!! 

Tak ke bodoh namanya tu? Ada je otak, tapi tak tau guna buat apa? Ingatkan dah dapat masuk Universiti ni, pandai la dia nak pakai Kepala Otak. Rupanya, dia pakai Kepala Lutut jugak!!! Jadi, Padan La Muka Kau, SETAN!!!
AKK? - Pagi tadi penduduk Flat 4 Tingkat Kerinchi seramai 433 keluarga telah turun untuk menyaksikan bermulanya era baru dalam kehidupan mereka, kerana pembangunan rumah baru mereka akan bermula.

Tapi bila tiba di tapak, mereka disambut dengan ganas oleh samseng-samseng Pakatan Haprak yang dibawa oleh Nurul Izzah. Yang hairannya, kebanyakan samseng-samseng ini datangnya dari luar.

Pembangunan ini untuk orang Melayu yang tinggal di situ, tapi yang turun ialah samseng-samseng Cina dan India serta orang luar, bukannya orang tempatan.

Dan antara kepala samseng yang datang ialah Adam Adli dari Solidariti Mahasewel Malaysia. Adam Adli bukan orang tempatan Kg Kerinchi. Dia bukan orang Lembah Pantai. Dia bukan orang KL. Tapi mengapa dia turun buat kacau di sini?

Tak lain tak bukan kerana dapat arahan dari Nurul Izzah untuk menggagalkan program pembangunan semula Flat 4 Tingkat Kg Kerinchi. 


Menurut Adam Adli, dia dibelasah penduduk tempatan. Tapi kalau kawan-kawan masih ingat, semasa dia merusuh di UPSI dulu, dia pernah buat kenyataan palsu ini.


Rakannya konon telah dibelasah sehingga nazak, tapi esoknya rakannya si Safwan, boleh pula tampil dengan gahnya untuk membuat kenyataan akhbar. 

Hai, orang nazak dah nak mati boleh baik dalam masa beberapa jam sahaja?

Nampak sangat Adam Adli ini kaki penipu, dan kerjanya hanyalah untuk turun di mana-mana tempat yang diarahkan, seterusnya buat kacau serta mengganggu ketenteraman awam. 
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. Nurul dah takde isu nak dijuangkan...orang Lambah Pantai dah MELUAT kat dia sebab suka sgt buat huru hara...yang dia pakar (mewarisi kepakaran BAPAK dia) SPIN, FITNAH, BANGKANG...tu je

    BalasPadam
  2. PEREMPUAN BURITAN..BAPA JUBURAN..MAK BONTOTAN

    BalasPadam
  3. anak mak tu...
    Kebanggaan ayah tu...
    Nak jadi YB tu...
    Nak impit anak nuar tu....

    BalasPadam
  4. Aku benci Gila sial dengan si mahaswel ni! Berlagak macam gangster. Padahal kena pijak menangis dia. Bodoh. Aku rasa si Sewell ni tak pi skola. Pi skola pun melancap la kot. Bodoh. Apa la mak bapak kau fikir kan pasal Kau? Manusia apa la Kau ni?

    BalasPadam
  5. apa lg la si monyet mahasewel tu nak menipu org2 kat kg kerinchi tu plak de...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping