Jumaat, Mei 11, 2012


Wah!!! Kalau dalam media asing, bukan main lantang lagi dia mengutuk, mengecam dan menghina pihak Polis dengan pelbagai dakwaan serta tuduhan.

Koata dia, Polis tidak wajar bertindak kejam dan ganas terhadap rakyat. Rakyat ada hak untuk berhimpun dimana sahaja yang mereka mahu.

Malah, dia jugak yang mewakili beberapa badan bukan Kerajaan memperjuangkan Hak Asasi Manusia dimana manusia boleh buat apa sahaja yang mereka mahu.

Tapi, kenapa pulak tiba - tiba dia nak mintak tolong dengan pihak Polis apabila ada rakyat yang tampil menuntut hak dia sebagai manusia?

Kenapa pulak dia kata yang nyawa dia terancam sedangkan apa yang dituntut hanya hak peniaga itu sahaja? Kan pelik tu?

Kalau dia tuduh pihak Polis ni suka bertindak ganas dan kejam, kenapa dia buat laporan Polis dan meminta mereka melindungi keselamatan dia? Sendiri tanggung la!!!

Dah dia jugak yang timbulkan masalah. Sekarang, selesaikan sendiri. Jangan nak mintak tolong orang tak tentu pasal. Sendiri bikin, sendiri tanggung la woi!!!

Adakah pemimpin Pakatan Pembangkang macam Si Ambiga ni hanya pandai bercakap tetapi dalam realiti kehidupan dia sendiri tidak mampu melaksanakannya?

Sudah jelas bahawa puak - puak Pakatan Pembangkang ni memang pandai menabur kata - kata semata - mata. Mereka memang jelas setakat pandai bercakap.

Tapi bila disuruh buat, Hapah satu pun diorang tau. Yang diorang tau, asyik menipu rakyat je kerjanya. Itu je la yang diorang tau buat pun. Bukannya nak memperjuangkan rakyat sangat!!!
KUALA LUMPUR 10 Mei - Walaupun lantang mengkritik dan sering mempertikaikan kewibawaan Polis Diraja Malaysia (PDRM) menjalankan tugas, Datuk S. Ambiga ibarat 'menjilat ludah' sendiri apabila mendapatkan bantuan pasukan keselamatan itu untuk melindunginya setelah menerima ugutan hari ini.

Pengerusi Bersih 3.0 itu membuat laporan polis setelah merasakan keselamatannya terancam berikutan tindakan sekumpulan peniaga mewakili Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) berhimpun di hadapan kediamannya di Jalan Setia Kasih 1, Bukit Damansara, di sini hari ini.

Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu bertindak demikian bagi mendesak Ambiga meminta maaf secara terbuka kerana menganjurkan perhimpunan tersebut dan menjelaskan pampasan kerugian yang dialami para peniaga pada perhimpunan Bersih 2.0 dan terbaru Bersih 3.0 di sekitar Dataran Merdeka pada 28 April lalu.
Categories: , , ,

11 ulasan:

  1. Orang yg menggunakan undang2 sbg mata pencarian dah tentu arif dlm hal2 perundangan. Tapi kerana merasa terlampau tahu, dia sendiri yg melanggar undang2 atas alasan DEMOKRASI, KEBEBASAN INDIVIDU atau HAK ASASI MANUSIA.

    Bila org lain lakukan benda yg sama tahu pulak kata itu tak boleh ini tak boleh sampai terjojol mata macam nak terkeluar. Nama saja peguam, tapi OTAK DAH REPUT ...

    BalasPadam
  2. Alah keling.. besa la...

    BalasPadam
  3. kalau ada masa mari kita buat kerja bodoh macam dia kita duduk dan protes kat depan rumah dia macam peniaga kl tu amacam sambil jual burger,ho dog, ikan masin, belacan dll pas main vedio aiskrim dan cinadoll boleh jugak pangggil badrul amin buat ceramah.....

    BalasPadam
  4. baru org jual burger, dah takut? belum pijak2 bumbung keta & terbalikkan keta dia lagi..

    BalasPadam
  5. Kah kah kah..memang baguih kengkawan yg buat demo kat umah keling tu..bijak..memang patut jual aiskrim kat situ..padan muka keling tu

    BalasPadam
  6. Rasakan pulak susah nya

    BalasPadam
  7. ayo pa..ayo ma..yenna dei...yenna takut2.. itu pas punya army ada..pegi panggil samadiala....ta da kalu,lu cari estet lu uker dim2 lah...

    BalasPadam
  8. Syabas Peniaga2 yang sanggup berniaga dkt umah ambiga,kat kl Berseh kacau,mudah2an rezeki anda bertambah kt sini,Ta kan Ambiga nak anjur berseh 4 dkt umah dia!jadi amanlah anda berniaga disitu!

    BalasPadam
  9. Jom para peniaga semua kitA ramai ramai berniaga dan berdemo depan rumah ambiga! Ayoh!!

    BalasPadam
  10. dulu kawan pernah cadangkan dema d depan rumah ambiga ni pulak iklas dah buat jadi sekarang kita tanya kt ambiga...dey aci apa rasa dia orang demo depan lu punya tempat;ada layan ka natam pundi

    BalasPadam
  11. ambiga bersungguh sangat mempertahankan pkr sehingga sanggup mengadakan perhimpunan berseh kerana timbalan president pkr adalah orang india[aku dah lupa namanya].kalau bolih apabila dato anwar jadi PM nanti india ni pula jadi TPM.dan kalau bolih lagi india ni jadi PM pulak nanti.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping