Rabu, Mei 09, 2012


Lewat petang tadi, Semut sempat menontot berita dikaca televisyen dan mendengar titah DYMM Sultan Selangor mengenai isu air di Selangor.

Menurut Tuanku, isu air ni diharap tidak dijadikan satu isu Politik kerana air merupakan satu sumber keperluan kepada manusia.
"Ada sesetengah pihak beranggapan masalah air adalah remeh, tetapi beta memandang serius kerana kita berdepan dengan masalah yang boleh menjejaskan kehidupan dan pembangunan negara.

  
"Oleh itu, beta tidak mahu isu air dipolitikkan kerana rakyat memerlukannya dan tiada alternatif lain menggantikannya," titah baginda kepada pemberita pada Majlis Perasmian Program Outreach Institut Geologi Malaysia (IGM) dan Persidangan Air Tanah dengan tema 'What, Why, Where and How?' di sini, hari ini.
Memang cukup jelas mesej yang cuba disampaikan oleh DYMM Sultan Selangor tu dan ianya wajar dipatuhi oleh seluruh rakyat Selangor.

Jadi, harapan selepas ini, jangan la Si Khalid Gagap tu nak mendabik dada mengatakan yang dia mampu memberikan air secara percuma kepada rakyat dalam Pilihan Raya.

Ianya dah tak boleh dijadikan satu bahan Politik. Kalau sebelum ni, habis satu Selangor dia pukul canang kata dia bagi air percuma demi meraih sokongan rakyat.

Hakikatnya, dia setakat main wayang je. Mana ada dia bagi air percuma kepada rakyat. Semua yang dia cakap sebelum ini hanya helah untuk memancing undi.

Tapi, dalam dok dengar berita tu, terpandang jugak kelibat Si Maya Karin tu. Dia berdiri betul - betul dibelakang DYMM Sultan sewaktu Tuanku berangkat menziarahi gerai.

Apa yang Si Maya Karin tu buat? Dia ikut DYMM Sultan Selangor ke? Atau dia dah jadi Duta Air di Selangor? Jawapannya, TIDAK!

Maya Karin ni merupakan Duta kepada Institut Geologi Malaysia. Jadi sebab tu la dia pun turut hadir dalam Majlis Perasmian Program Jangkauan Institut Geologi Malaysia 2012-2013, hari ini. Bukan la dia jadi Duta Air!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. salah ka kalau jadi duta sambil menutup aurat???

    maya karin nie bukan budak2 lagi...

    sendiri mau ingat la...

    watak nurul izzah dalam ombak rindu meme ko lawa tapi sayang sebab ko hanya berlakon saja...

    harap dibuka hati untuk menjadi muslimah islam yg berjaya...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  2. ada artis baru nama syatilla melvin dlm drama julia sbg katrina tu jd duta pakaian dlm la senza tu x ada pulak korg yg anon dkt sini nak maki!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping