Khamis, Mei 31, 2012


Hah!!! Apa pulak yang Si Khalid Gereja dah buat dengan amoi - amoi ni? Apa pulak hubungan mereka sebenarnya? Si Khalid Gereja tu ada skandal dengan Chinadoll jugak ke?

Bukan. Ini cerita bab lain. Bukan bab yang biasa dikaitkan dengan Si Ketua Penipu dan konco - konco dia dalam PKR tu. Tinggal lagi, Si Khalid Gereja ni mungkin kenal dengan diorang tu.

Ye la. Mana tau ye tak. Dah dekat dalam kawasan Parlimen dia tu bersepah - sepah rumah urut. Jadi tak mustahil Si Khalid Gereja ni tak pernah jumpa dengan amoi - amoi tu kan?

Kot katanya Si Khalid Gereja ni seorang pejuang Islam yang tegar. Jadi, sebagai seorang Ahli Parlimen dan pejuang Islam, apa benda yang dia buat untuk membasmi isu ni? 

Takkan la dia setakat tengok je kot!!! Jangan - jangan, tengok amoi cantik macam tu, kopiah dia pun hilang. Pejuang Islam hapa kejadahnya kalau macam tu!!!

BERDASARKAN hadis Nabi Muhammad SAW, ... tanda-tanda orang munafik itu terjadi dalam tiga keadaan. Pertama, apabila berkata-kata ia berdusta. Kedua, apabila berjanji ia mengingkari. Ketiga, apabila diberi amanah (kepercayaan) ia mengkhianatinya. (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim).



Penulis kali ini mahu bercerita mengenai soal munafik. Dalam bahasa lebih mudah munafik juga bererti cakap tak serupa bikin, berbohong atau juga double standard dan lain-lain yang seerti dengannya.


Jika dalam sesama manusia, orang jenis ini tidak boleh dipercayai sama sekali. Orang kata macam ular. Jika dalam organisasi, ia adalah organisasi putar belit dan lebih teruk daripada memakan riba. Jika ia adalah pertubuhan siasah atau politik, pertubuhan seperti ini kita harus dan wajib menghindarinya.





Khalid Gereja dalam ceramah kempen PRU12 di Shah Alam, berjanji sebaik sahaja pakatan haram menang di Selangor, sebelum ayam berkokok kilang arak akan ditutup. Sekarang apa sudah jadi? Sehingga sekarang kilang arak itu tidak berani diusik. Kononnya sebagai hasil mahsyul negeri bagi keperluan bukan Islam. Ptuuiiihhh!!! - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping