Jumaat, Mei 25, 2012

"Nok Muzakaroh? Ambo Tido Lagi Baik."
Bila orang kata dia dah tua, semua orang tak percaya. Bila orang suruh dia berenti dari bidang Politik, dia tak mau. Malah dia kata dia masih mampu nak pegang jawatan.

Bila orang kata dia dah nyanyuk, orang lain marah. Kononnya bagi mereka, adalah berdosa mengtuk seorang ulama seperti Nik Aziz.

Kalau 20 tahun yang lalu, masih boleh lagi dia dianggap sebagai ulama. Sebab dia sedikit pun tidak mengaitkan Politik dalam semua perkara.

Tapi, sejak dia jadi Menteri Besar, semua benda dihalalkan dengan mempergunakan Politik walaupun perkara itu memang sah tidak dibenarkan dalam Islam.

Sekarang sudah terbukti bahawa Nik Aziz ni dah semakin nyanyuk. Nak buat keputusan sendiri pun dia dah tak mampu. 

Sebelum ini, dia kata dia nak mengadakan muzakarah bagi menjelaskan mengenai hala tuju Islam dalam PAS kepada semua pihak yang tertentu.

Kemudian, muzakarah itu tidak mengira mana- mana pihak sekali pun. Termasuk la UMNO yang mendakwa PAS sudah lari dari dasar perjuangannya.

Mula dulu, Haji Hadi sendiri setuju untuk bermuzakarah dengan UMNO. Diikuti pula oleh Nik Aziz dalam kenyataan dibuat baru - baru ni.

Tapi, secara tiba - tiba, Haji Hadi pulak tukar pendirian untuk tidak bermuzakarah dengan UMNO atas tekanan dan desakan dari pimpinan Pakatan Pembangkang.

Namun, Nik Aziz tetap berdegil dengan perkara tersebut. Dia tetap jugak nak bermuzakarah dengan UMNO dalam isu berkaitan dengan Islam.

Dah hari ni, tiba - tiba pulak dia tolak perkara tersebut. Kenapa pulak dia nak tolak sedangkan cadangan muzakarah ni cadangan dia sendiri.

Adakah perkara lain yang lebih penting dari penyatuan sesama Islam sehingga perkara tersebut diketepikan oleh PAS sendiri? Agenda merampas kuasa lebih baik dari bersatu dalam Islam?

Itu membuktikan yang Nik Aziz ni dah tua!!! Nak buat keputusan sendiri pun dia tak mampu!!! Jadi adalah lebih baik dia pencen je dari dia terus menyusahkan orang!!! Nampak sangat dia ni ahli Politik, bukannya ahli ulama!!!
KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akur dengan pendirian Pas Pusat yang memutuskan tidak akan bermuzakarah dengan Umno.

Sehubungan itu, Nik Abdul Aziz berkata, beliau menarik balik hasrat untuk bermuzakarah kerana wujud terlalu banyak manipulasi.

"Tak usah, tak usah, kita berjemaah ni kena turut tok imam," kata beliau selepas menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu di sini, hari ini.
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Nik Ajis terlebih minum air ketum, daaa...!!!

    BalasPadam
  2. Dah tua nak mampus dah.

    BalasPadam
  3. sekarang ni ramai orang dah tahu dia hanya bolih bercakap tapi tak bolih buat.soal tanggong jawab pula dia tak mampu tanggong tapi cuma bolih jawab aje.dia takut nak bermuzakarah dengan umno kerana dia bimbang rahsia dan muslihat partinya terbongkar.cuma dia[nik aziz]saja tempat pas bergantong.lepas dia nanti pas mungkin terumbang ambing.kerana yang tinggal hanya golongan bukan ulamak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping