Ahad, Mei 06, 2012


Membaca tajuk dalam satu artikel yang disiarkan oleh sebuah laman portal ni membuatkan Semut senak perut. Bila masa pulak Polis tahan musibat ni?

Bukan ke Mangkuk Ayun yang nak semua pihak Polis ni mati tu menyerahkan diri di Ibupejabat Kontigen Polis Kuala Lumpur untuk membantu siasatan.

Jadi, disebabkan dia dah hadir, maka baru la Polis tahan dia untuk disoal siasat. Kalau tak tahan, macam mana pulak Polis nak soal siasat dia?

Lagi pu, Si Mangkuk Ayun tu berani sangat nak ludah Polis. Takkan la kena tahan macam tu pun dia nak bising - bising tak tentu arah!!!

Setakat cakap dalam Facebook je apa barang brader!!! Kata nak jadi Hero. Apsal masa dia sampai ke IPK tu dia tak terus ludah je Polis yang bertugas?

Yang bapak dia pun satu jugak. Anak tu dah terang - terang mengugut untuk bersetuju membunuh pihak Polis. Memperjuangkan hak Mahasiswa menda kejadahnya lagi!!!

Kalau ye pun nak sokong perbuatan anak sendiri, jangan la sampai melampaui batas!!! Beragak - agak la jugak!!! Yang salah anak sendiri. Patut dia tegur anak dia. Ini tidak. Dia biar je anak dia jadi Pengganas!!! Nampak sangat la dia sendiri pun GAGAL jadi seorang Ayah!!!
KUALA LUMPUR – Seorang aktivis mahasiswa, Khalid Ismath, 22, yang hadir untuk memberi keterangan pagi ini ditahan polis sebaik tiba di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur.
Difahamkan, Khalid, Timbalan Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami), hadir untuk direkodkan percakapan berhubung tulisannya pada laman sosial Facebook miliknya, yang dikatakan menyokong tindakan supaya semua anggota polis dibunuh.
Khalid didakwa antara lain menulis: “Saya setuju jika semua polis dibunuh. Kerana begini caranya mereka melayan rakyat. Jadi setiap kali demo, tidak ada rundingan dengan polis lagi. Lawan tetap lawan.”
Khalid, yang juga pelajar tahun dua jurusan undang-undang Universiti Teknologi Mara (UiTM), bersama keluarga serta peguamnya tiba di IPK kira-kira jam 10 pagi.
Khalid kemudian dibawa keluar dari IPK dengan menaiki sebuah kereta pegawai penyiasat untuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Cheras kira-kira jam 11.30 pagi.
Sementara itu, bapa Khalid, Ismath Habib Mohd, 59, yang ditemui berkata, kira-kira empat anggota polis datang ke rumahnya di Bandar Puteri, Klang pada jam 10 pagi semalam.
Menurutnya, mereka mengarahkan Khalid untuk hadir segera ke IPK Kuala Lumpur untuk diambil keterangan berkaitan kenyataannya di Facebook baru-baru ini.
“Saya dan keluarga sangat terkejut kerana sebaik tiba di sini (IPK) anak saya tiba-tiba ditahan sedangkan maklumat awal menyuruh dia hadir untuk dirakamkan percakapan.
“Saya bantah tindakan menahan yang dibuat terhadap Khalid kerana anak saya bukan penjenayah, dia hanya memperjuangkan hak dia sebagai mahasiswa,” katanya lagi.
Categories: , , ,

10 ulasan:

  1. muka mcm CIBAI

    BalasPadam
  2. gelap masa depan, punah harapan ibu bapa

    BalasPadam
  3. jgn la d hina rupa parasnye.. kerana itu ciptaan tuhan.. hina la perangainye kerana itu prbuatan syaitan

    BalasPadam
  4. Didikan yg budak ni dpt pun drp mak bapak dia jugak. Mungkin dr kecik lg dah dilagukan perasaan yg sentiasa tak puashati pd Kerajaan yg jahat dan tak adil ... Perangai bapak diapun kita boleh tengok kt video (link mana saya Xingat), dia bckap ttg ptptn... Amboi bukan main berapi2 dia komen ttg Kerajaan & ptptn.... Tapi heran lak htr anak dia ke Uitm yg milik Kerajaan. Skrg anak dia dah kena soalsiasat dgn Polis dia ingat anwar, ambiga dll nak g tolong! Sudahnya sendiri yg tanggung...

    BalasPadam
  5. Kalau dah Mak Bapak perjuangkan PAS kenapa hantar belajar diUiTM. Kan UiTM diujudkan oleh UMNO, maka hantarlah kesekolah pondok Nik Aziz, tak ada bayaran PTPTN, semua diberes oleh PAS. Buat malu sahaja macam Nizar hantar anak ke MRSM.

    BalasPadam
  6. like father like son..jenis x sedorkan diri

    BalasPadam
  7. tak baik cakap muka dia mcm monyet. berdosa besar tau. paras rupa semuanya adalah ciptaan tuhan. budak nie sebenarnya muka dia hansem mcm " ka ni na ma cibai ang ang cak lancau!".

    BalasPadam
  8. dah dibuang dari universiti nanti, baru la dia akan sedar... ayah dia pun akan tersenyum lebar.. mengenangkan duit/kepayahan membesarkan dia ni, akhirnya duduk rumah belajar halfway..

    takpe, ayah dia bleh tanggung sampai tua :-)

    BalasPadam
  9. menperjuangkn hak mahasiawa konon puiii,bapak pn bodoh tahap longkang meh aku ludah muka kau berdua beranak;;;;;;; hakkkkkkkkkkkkkkk tuiii

    BalasPadam
  10. melayu mudah lupa,dah la lupa,bodoh plak tu..hihih...mntk jauh la..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping