Rabu, Jun 27, 2012


Tanpa kita sangka, Si Abby Abadi ni rupanya hanya memalukan perjuangan PAS sahaja. Punya la lama PAS wujud dalam Malaysia, baru ini dia kenal dengan parti tu?
“Bukan saya tak nak (jadi ahli Pas) atau nak mengelakkan (menyertai Pas) tetapi masih ramai di luar sana tidak faham agama dan politik tidak boleh dipisahkan.

"Nak tarik orang masuk parti bukan senang, kena perlahan-lahan. Sebab itu saya masih belum lagi mendaftar sebagai ahli Pas," katanya.

Tambah beliau: "Apabila saya betul-betul faham baru akan sertai. Bukan tak nak masuk… sabar ya."
Nampak sangat la selama hari ni, rakyat tak faham lansung hala tuju PAS yang sebenarnya. Tah ke mana arah yang diorang nak tuju pun, tak tau la.

Dulu nak perjuangkan Negara Islam dan tegakkan hukum - hukum Islam. Sejak berkawan dengan DAPigs ni, jangan cakap pasal Negara Islam. Ada yang bawak bertumbuk nanti.

Tu belum cerita bab langkah mayat Si Karpal Whilchar lagi. Kalau sebab bab hukum Hudud je, mula la dia mengamuk. Tak pasal - pasal je Hadi Awang kena gi cium kaki dia. Naya je.

Mungkin sebab itu la Si Abby Abadi ni masih belum jadi ahli Parti Angguk Saja tu. Dia sendiri pun tak faham lagi pasal perjuangan PAS.

Untuk pengetahuan Abby, PAS ni Parti Politik!!! PAS bukannya tempat nak mencari sinar harapan atau nak mencari hidayah!!!

Yang mampu beri hidayah ni Allah S.W.T sahaja. Kalau nak cari sinar harapan, pergi belajar agama dengan alim ulama. Bukannya pergi ikut diorang bagi ceramah!!!

Kalau betul Si Abby ni nak berdakwah, tak payah la dakwah dengan orang PAS tu. Pergi ke tempat - tempat yang sesuai macam Pusat Pemulihan Akhlak. Ada jugak faedahnya.

Itu baru betul - betul berdakwah namanya. Kalau setakat berceramah atas pentas Politik, berdakwah menda kejadahnya!!! Itu mengabihkan masa je!!!

Pesan orang PAS kat Semut masa Pilihan Raya Kecil Tenang tempoh hari. Dalam perjuangan ni tak kisah kita nak sokong sapa, janji jangan jadi Munafik!!!

Kalau Si Abby tu rasa yang PAS ni benar - benar memperjuangkan Islam, masuk je parti tu. Hantar borang ahli, habis cerita. Tak payah nak bagi alasan yang bukan - bukan!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Orang yang menyesal di atas kesilapan dan musibah yang menimpanya di masa lalu syukurlah dia ingin berubah dan mencari jalan kehidupan yang lebih baik. Yang paling takut, apabila tidak ingin berubah terlajak sampai mati..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping